آمریکا با فروش 7 میلیارد دلار تسلیحات به 4 کشور عربی موافقت کرد

قراردادهای مرگبار

ایالات متحده، روز پنجشنبه با مجموعه معاملات تسلیحاتی، که شامل صادرات بالگردهای نظامی، هواپیماها و موشک‌هایی به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار است، به همپیمانان عربی خود، موافقت کرد.
کد خبر: ۹۷۶۸۱۶

بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی، که روز پنجشنبه اعلام شد به ارزش سه میلیارد و 51 میلیون دلار است که به موجب آن، 48 بالگرد از نوع «شینوک CH-47 F» به عربستان سعودی فروخته خواهد شد. آمریکا، همچنین دومین قرارداد بزرگ خود را با امارات متحده عربی به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون دلار منعقد کرد که به موجب این قرارداد، 27 بالگرد «آپاچی «AH-64A» و نیز مقادیری تجهیزات نظامی ساخت بوئینگ و «لاکهید مارتن» در اختیار این کشور عربی قرار خواهد گرفت. قطر نیز دو قرارداد تسلیحاتی به ارزش 781 میلیون دلار با آمریکا که شامل خرید 8 فروند هواپیمای نظامی از نوع «C-17» به همراه موتورهای یدکی است، منعقد کرده است. واشنگتن همچنین با انعقاد قرارداد تسلیحاتی با مراکش به ارزش 108 میلیون دلار موافقت کرده است. آمریکا 600 میلیون دلار به برنامه موشکی اسرائیل کمک می‌کند. همزمان با کمک آمریکا به فروش تسلیحات به کشورهای عربی، کمک‌های لندن به رژیم‌های جنگ‌طلب نیز واکنش‌هایی به دنبال داشته و ده‌ها فعال مدنی عصر دیروز در اعتراض به حمایت‌های دولت محافظه‌کار انگلیس از عربستان در برابر وزارت خارجه این کشور تجمع کردند.

کمک 600 میلیون دلاری به‌رژیم صهیونیستی

در خبری دیگر کنگره آمریکا با تخصیص بیش از 600 میلیون دلار به برنامه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

نشریه تایمز آو اسرائیل با درج این خبر نوشت: کنگره آمریکا روز پنجشنبه با اکثریت آرا به ارسال یک طرح سیاست دفاعی شامل بیش از 600 میلیون دلار کمک به برنامه دفاع موشکی اسرائیل، به باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور رأی داد. این طرح در سنا با اکثریت 92 رأی در برابر 7 رأی تصویب شد. مجلس نمایندگان نیز با رأی قاطع یک هفته قبل، آن را تصویب کرده بود. این طرح شامل کمک 600 میلیون و 700هزار دلاری برای همکاری دفاع موشکی آمریکا - اسرائیل در سال مالی 2017 است. در این طرح، 268 میلیون و 700هزار دلار برای بخش تحقیق و توسعه در همکاری‌های دفاع موشکی آمریکا - اسرائیل، 62 میلیون دلار برای تهیه سامانه دفاع راکتی گنبد آهنین، 150 میلیون دلار برای سامانه دفاع موشکی میان‌برد فلاخن داوود و 120 میلیون دلار برای تهیه سامانه دفاع موشکی دور‌برد ارو-3 اختصاص یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها