بسیاری از مردم از اختلالات خواب رنج می برند یا از خواب راحت یا کافی محروم هستند. این دسته از افراد احتمالا متوجه هزینه اقتصادی این اختلال نیستند.
کد خبر: ۹۷۶۶۵۱
نخوابیدن مردم برای کشورهای صنعتی زیانبار است

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، تحقیقات مؤسسه «رند یوروپ» نشان می دهد اختلالات خواب به هر شکلی که باشد، هزینه های گزافی بر جا می گذارد حتی مشکلات اقتصادی شدیدی به خصوص در کشورهایی با اقتصاد بزرگ در بر دارد.

این تحقیقات که به تازگی منتشر شده، نشان می دهند تعداد رزوهای کاری که به دلیل اختلالات خواب در آمریکا تلف شده اند به حدود 1.2 میلیون روزمی رسند که هزینه ای بالغ بر 411 میلیارد دلار داشته است.

این هزینه حدود 2.28 درصد از مجموع تولید ناخالص ملی این کشور است.

پس از آمریکا، ژاپن دومین کشور از نظر تعداد روزهای کاری تلف شده به دلیل اختلالات خواب است. این کشور در سال حدود 600 هزار روز کاری تلف شده دارد که هزینه ای بالغ بر 138.6 میلیارد دلار در سال روی دست این کشور می گذارد.

در آلمان نیز هزینه روزهای کاری تلف شده به دلیل کم خوابی یا بی خوابی به 60 میلیارد دلار و در انگلیس به 20.50 میلیارد دلار و در کانادا به 21.4 میلیارد دلار می رسد.

اختلالات خواب، نمونه ای از اختلالات بهداشتی موبوط به الگوی خواب است. این نوع اختلالات ممکن است به حدی شدید باشد که فعالیت های روزانه و معیشتی و عاطفی فرد مبتلا آسیب وارد کند. این نوع از اختلالات فقط به کم خوابی منحصر نمی شود و مصادیق بسیاری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Saudi Arabia
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
۰
۰
روزهای كاری تلف شده بخاطر اختلال خواب در ایران 366 روز در سال است!!!!

نیازمندی ها