دفتر ریاست جمهوری ایتالیا اعلام کرد متئو رنتزی نخست وزیر این کشور از سمت خود استعفا داد.
کد خبر: ۹۷۶۵۷۹
نخست وزیر ایتالیا از سمت خود استعفا داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رنتزی ساعاتی بعد از آنکه مجلس سنای ایتالیا روز چهارشنبه قانون ویژه بودجه سال 2017 این کشور را تصویب کرد از سمت خود استعفا داد.

نخست وزیر ایتالیا پیش از این و پس از رای قاطع مردم کشورش در همه پرسی روز چهارم دسامبر و در مخالفت با اطلاحات قانون اساسی اعلام کرده بود که استعفا می دهد.

همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا سرانجام تبدیل به یک همه پرسی در قبال شخص متئو رنتزی نخست وزیر شد و 60 درصد از مردم این کشور بخصوص جوانان و اهالی جنوبی ایتالیا به مخالفت با وی که آینده سیاسی خود را به این رای گیری پیوند زده بود، رای دادند.

در پی شکست همه پرسی روز چهارم دسامبر در خصوص اصلاحات قانون اساسی در ایتالیا روز گذشته « سه شنبه » متئو رنتزی نخست وزیر مستعفی این کشور که به صراحت اعلام کرده بود با نتیجه حاصله تجربه دولت او به پایان رسیده، بعد از برگزاری آخرین جلسه شورای وزیران، جهت تسلیم استعفای خود به کاخ ریاست جمهوری رفته و با سرجو ماتارلا رئیس جمهوری ایتالیا دیدار کرد و بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری ایتالیا، ماتارلا در جریان این دیدار از رنتزی خواست تا روز جمعه و یا شنبه هفته جاری و در صورت لزوم حتی چند روز بعد از آن جهت تصویب قانون بودجه در سمت خود باقی بماند. نخست وزیر مستعفی نیز با درخواست رئیس جمهوری موافقت کرده و قرار شد، استعفای وی بعد از تصویب قانون بودجه در پارلمان جنبه رسمی به خود گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها