معاون اول قوه قضائیه خبر داد:

محکومیت یکی از معاونان رئیس‌جمهور

معاون اول قوه قضائیه در مراسم روز دانشجوی دانشگاه تهران گفت: یکی از معاونان رئیس‌جمهور مطلب خلافی گفت که مورد تعقیب قرار گرفت و در دادگاه بدوی محکوم شد.
کد خبر: ۹۷۵۸۸۱
محکومیت یکی از معاونان رئیس‌جمهور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در مراسم روز دانشجوی دانشگاه تهران گفت: امروز دشمن بر روی دو مسئله سرمایه‌گذاری می‌کند، ابتدا روی نفوذ در جهت تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مدیران ما و دوم اینکه تخریب روحیه انقلابی مردم و جوانان.

وی ادامه داد: یکی از معاونان رئیس‌جمهور مطلب خلافی گفت که مورد تعقیب قرار گرفت و در دادگاه بدوی محکوم شد.

اژه‌ای تصریح کرد: در قضیه بابک زنجانی از 4 وزیر و رئیس بانک مرکزی سابق و بعضی مدیران نفت در جلسات متعدد تحقیق شد.

معاون اول قوه فضائیه گفت: برادر رئیس قوه قضائیه مورد سوال بود، رئیس قوه دستور دادند ملاحظه‌ای در خصوص برادر من نشود و انچه آقای احمدی‌نژاد و مرتضوی بیان کرده بررسی کنید و کوچکترین ملاحظه درخصوص برادرم نشود.

وی گفت: سخنان آقای صادقی که عنوان می‌کنند سوال بوده، خیر، این سوال نسبت خلاف‌دادن به رئیس قوه قضاییه است و اینکه توجیه می‌کنند سوال است، منطقی نیست.

ماجرای حساب ‌های قوه قضائیه

اژه‌ای در خصوص حساب‌های مالی قوه قضائیه گفت: به نام قوه قضائیه از زمان آیت الله یزدی حساب‌هایی افتتاح شده بود و از سود این پول استفاده می‌شد.

وی تصریح کرد: در همه این سالها رهبری و مسئولان موضوع را می دانستند. شش مورد در زمان آیت الله شاهرودی و آملی بوده است. یک مورد از این حساب ها به نام شخص نیست و به نام قوه قصاییه است. تنها یک مورد به نام دادگستری است.

اژه‌ای گفت: وزیر اقتصاد فعلی رسما به بانک مرکزی نامه نوشتند و اگر شما تشخیصتان این است. سود این سپرده ها که صرف شده است یک حسابرسی دقیق دارد و مورد مصرفش شفاف است و می توانیم برگ برگ این حساب ها را در رسانه ملی نشان دهیم.

وی افزود: قوه قضائیه در وضعیت بد مالی قرار دارد که در سال 73دستور داده شد که از این پول سود به حسابی واریز شود و از سود آن در موارد خاص استفاده شود که مقام معظم رهبری دستور دادند که برداشت پول با رعایت قانون و ضوابط باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: در آن زمان آقای نمازی وزیر اقتصاد بودند دستور دادند که برداشت پول از این حساب باید به شورای پول و اعتبار برود اما آقای سیف معتقد بودند که نیاز نیست به شورای پول و اعتبار برود.

وی تاکید کرد: در تمام این موارد هیچ حسابی به نام شخص نیست و به نام قوه قضائیه است و فقط یک مورد به نام دادگستری است.

مقاومت احمدی‌نژاد در برابر مجازات معاون خود

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: اکنون هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از افراد پرقدرت مالی، سیاسی، اجتماعی و با سابقه تاریخی می‌باشد و به همین دلیل اینگونه تصور می‌شود که خانواده ایشان محاکمه نشود اما ملاحظه کردیم که همزمان دختر و پسر ایشان به دلیل اتهامات وارده بر آنها محاکمه شده‌اند همچنین دختر دیگرشان نیز مورد اتهام بودند.

وی همچنین مطرح کرد:‌ زمانی که هنوز دولت دهم سر کار بود قصد داشتند تا قوه قضاییه را تحت فشار قرار دهند اما قوه قضاییه علی‌رغم فشارهای وارده افرادی که در آن زمان مورد اتهام بودند محاکمه کرد و تسلیم فشارها نشد.

سخنگوی قوه قضاییه اذعان داشت: طبیعی است که قوه قضاییه همانطور که بی‌جهت کسی را محاکمه نمی‌کند اجازه نمی‌دهد که کسی بی‌جهت مورد اتهام واقع شود.

اژه‌ای در همین راستا ادامه داد:‌ وقتی رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد مورد اتهام واقع شد بیش از 10 جلسه مورد بازپرسی قرار گرفت. همین‌طور همزمان با محاکمه رحیمی، معاون اجرایی آن زمان آقای احمدی‌نژاد نیز مورد اتهام بود که آقای احمدی‌نژاد به شدت در برابر مجازات ایشان مقاومت می‌کردند و هنگامی که ما یکی از وزرا را احضار کرده بودیم وکیل آن وزیر مطرح کرد که می‌خواهیم طبق قانون رفتار شود و ما هم بر همین اساس خواستار عدم حضور وکیل در جلسه شدیم.

وی به اتفاقی در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی اشاره کرد و گفت: در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی در رابطه با اختلاس یکی از مدیران وقت صحبتی شد که خاتمی گفت مبلغ اختلاس بسیار ناچیز است و قابل محاکمه نیست اما دستگاه قضا براساس قانون با هر مبلغ از اختلاسی برخورد می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در این دولت نیز بسیاری از افراد تحت تعقیب قرار می‌گیرند که چنانچه اتهامی بر آنها وارد شود بدون در نظرگیری جایگاه شخص متهم به اتهامش رسیدگی می‌شود.

اژه‌ای تصریح کرد: مدیرعامل بانک صادرات دارای جایگاه خوبی بود، زحماتی هم بعد انقلاب کشید اما در آن پرونده متهم شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در مورد پرونده زنجانی که به تایید حکم اعدام رسیده ٤ وزیر و برخی مدیران نفت مورد تحقیق قرار گرفتند و هنوز برخی تحقیقات به اتمام نرسیده است. اگر برای قاضی ثابت شود به عنوان مسبب یا معاون یا شریک جرم بوده اند مجازات خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
جوان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: اكنون هاشمی رفسنجانی به عنوان یكی از افراد پرقدرت مالی، سیاسی، اجتماعی و با سابقه تاریخی می‌باشد
پویا...
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
رییس بانك مركزی سابق!!!!!!؟؟؟؟ كی بوده ایشون؟؟؟؟
آهان شاید منظورتون رییس سابق بانك مركزی بوده؟؟؟
ث
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
از مجلس هم كه كاری بر نیومد از قوه قضاییه تقاضا داریم به این فساد های دولتی پایان بده

نیازمندی ها