واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت چراغ سبز کاخ سفید بر اجرای تحریم ایسا

قانون ایسا؛ "خوش خدمتی اوباما" به حزب دموکرات آمریکا!

سخنگوی اسبق وزارت خارجه در گفتگو با جام جم آنلاین:

شورای امنیت و دیگر اعضای 1+5 به نقض برجام واکنش نشان دهند

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تصویب طرح تمدید 10 ساله تحریم های ایران در سنای آمریکا گفت: آنچه که در سنای آمریکا در تمدید طرح داماتو اتفاق افتاد یک سیاست تحریک آمیز برای وادار کردن ایران به موضع گیری عکس العملی بود.
کد خبر: ۹۷۵۰۳۲
شورای امنیت و دیگر اعضای 1+5 به نقض برجام واکنش نشان دهند

دکتر محمود محمدی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه طرح داماتو از 20 سال پیش ناکارآمدی خود را نشان داده است، گفت: در زمان تصویب این طرح در کنگره آمریکا در 20 سال پیش من سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بودم و آن موقع هم اعلام کردم که این اقدام خود تحریمی برای آمریکاست چرا که شرکت های آمریکایی از معامله با ایران محروم می شوند.

وی افزود: در قبال تصویب طرح داماتو در سنای آمریکا ما باید با تدبیر عمل کرده و از اقدامات هیجانی و هیاهو بپرهیزیم و به این نکته توجه کنیم که آمریکایی ها دوست دارند با این اقدامات، ایران را به سمت نقض برجام سوق دهند.

استاد دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه همچنین در ارتباط با واکنش دیگر اعضای 1+5 و شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب تحریم 10 ساله ایران گفت: برجام یک توافق دسته جمعی بین ایران و 1+5 است که از پشتوانه شورای امنیت نیز برخوردار است ، لذا این توافقنامه بین المللی اگر از سوی هر یک از اعضا نقض شود باید مورد اعتراض سایر اعضا قرار گیرد.

وی افزود: در توافق هسته ای ایران یک طرف قضیه و 1+5 طرف دیگر قضیه است، اگر برجام توسط ایران نقض شود قطعا1+5 واکنش نشان می دهد و اگر هر یک از اعضای 1+5 نیز آن را نقض کنند دیگر امضاکنندگان این توافقنامه اعتراض خواهند کرد.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان یادآور شد: به همین دلیل هم است که اکنون می بینیم روسیه و کشورهای اروپایی با تمدید تحریم 10 ساله ایران توسط آمریکا مخالفت می کنند.

گفتگو از: محمد دوامی – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها