در فاصله سال‌های 2015-2016، تعداد 139 نمایش در ترکیه به صحنه رفته که در مجموع، 5311 اجرا در 64 سالن را شامل می شود و یک میلیون و 773 هزار نفر تماشاگر، از این تئاترها دیدن کرده اند.
کد خبر: ۹۷۴۷۲۷

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، بر اساس اطلاعات طرح پیش نویس بودجه سال 2017 اداره کل تئاترهای دولتی ترکیه در فصل 2015-2016 اجرای تئاتر، تعداد 139 نمایش از جمله 71 تئاتر محلی، 68 تئاتر از متون ترجمه شده و 27 تئاتر کودک در ترکیه به صحنه رفته که در مجموع 5311 اجرا در 64 سالن را شامل می شود و یک میلیون و 773 هزار نفر تماشاگر از این تئاترها استقبال کرده‌اند.

این اطلاعات، از سوی رئیس اداره کل تئاترهای دولتی ترکیه در کتابچه طرح پیش‌نویس بودجه سال آتی درخصوص تعداد نمایش‌ها و ظرفیت تماشاگران تئاترهای دولتی ترکیه ارائه شده است.

براساس این گزارش، 64 سالن نمایش در ساختمان تئاترهای دولتی در شهرهای آنکارا، استانبول، ازمیر، بورسا، آدانا، دیاربکر، ترابزون، آنتالیا، ارزروم، وان، سیواس و قونیه، غازی عینتب، چوروم، آیدین، سامسون، مالاتیا، الازیغ، زانگولداک، قهرمان ماراش، ریزه، دنیزلی و اردو با ظرفیت 23 هزار و 511 صندلی به تماشاگران تئاتر خدمات ارائه می‌کنند.

در کنار 399 تور نمایش تئاتر داخلی در ترکیه، با هدف ترویج هنر تئاتر و ادبیات ترک در سطح بین‌المللی 9 نمایش تئاتر از آثار برجسته نیز در قبرس شمالی، آلمان و ترکمنستان برگزار شده است.

در چارچوب پروژه «تئاتر، هر ماه در هر شهر» در طول فصل تئاتر فعالیت های نمایشی و تورهای تئاتری ادامه خواهد داشت، بویژه در جهت توافق نامه‌های فرهنگی بین‌المللی و همچنین برای تحکیم پیوندها و ارتباطات فرهنگی با هدف معرفی ترکیه، برگزاری فعالیت‌ها و اجرای نمایش‌ها در کشورهای خارجی نیز ادامه خواهد داشت.

هدف از گسترش صحنه های نمایش تئاتر در سراسر شهرهای ترکیه، غنی‌سازی تئاتر ترک، آشنایی با خلاقیت و نوآوری در دنیای هنر و همچنین آشنا کردن تماشاگران با نمایشنامه‌های کلاسیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها