سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پیامی بی سابقه، از اظهارات سخنگوی نخست وزیر انگلیس درباره حلب انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۷۴۵۲۸
اگر به مردم حلب کمکی نمی کنید، دیگران را منع نکنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،"ایگور کناشنکوف" روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: از آغاز عملیات ارتش سوریه برای بازستاندن حلب، مرکز روسی هماهنگی آشتی به صورت روزانه در حال کمک به شهروندان است؛ درحالیکه انگلیس طی بیش از 5 سال هیچ کمکی به مردم سوریه نکرده و حتی یک گرم آرد و یا یک قرص دارو و یا یک پتو برای مردم نیازمند سوریه ارسال نکرده است.

کناشنکوف به مسؤولان انگلیسی یادآوری کرد: نیروهای ارتش سوریه از 28 نوامبر توانسته اند نیمی از مناطق شرق حلب را از کنترل عناصر مسلح خارج کند، که این امر باعث شد حدود 90 هزار نفر از دست تروریستهای افراطی رهایی یابند، و علاوه بر آن 28 هزار نفر دیگر از جمله 14 هزار کودک توانستند از مناطق شرقی به مناطق امن تحت کنترل نیروهای وابسته به ارتش سوریه فرار کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: این سخنان عجیب (طرف انگلیسی) این سؤال را برمی انگیزد که آیا سخنگوی ترزا می (نخست وزیر انگلیس) درحال بیان نظر شخصی خود است و یا مسؤولانش؟

کناشنکوف با اشاره به وجود تفکرات ضد روسیه در انگلیس، تأکید کرد که این کشور دیدگاهی منطقی درباره تحولات سوریه و به ویژه حلب ندارد.

وی در پایان این بیانیه خطاب به مسؤولان انگلیسی خاطرنشان کرد: اگر دولت انگلیس اکنون تمایل داشته باشد به اهالی مناطق شرقی حلب کمک کند، همه شرایط برای این کار فراهم است، و اگر انگلیس هیچگونه کمکی نمی کند، دیگران را از ارائه این کمکها منع نکند.

در پی دستاوردهای گسترده و بزرگ ارتش سوریه در شرق حلب و آزادسازی بسیاری از مناطق از دست تروریستها، سخنگوی نخست وزیر انگلیس به تازگی در اظهاراتی عجیب مدعی شده است که روسیه و سوریه با مخالفت با آتش بس جدید انسانی، از رسیدن کمکهای انسانی به اهالی حلب جلوگیری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
به نظربنده انگلیس خودش داعش پرواراست وآمریگا عربستان تركیه فرانسه و خیلی كشور های عربی اینها داعش را خلق كردن و خودنمایی ام میكنن در سوریه حلب آتش پس شود بخدا دورغ میگن اینها همه شون ضد انسان هستن بازهم ایران و روسیه نبودند عراق سوریه از بین رفته بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها