حقوق‌های نجومی از آن دسته مسائلی است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور در میان مردم بسیار حساسیت‌زا شد و بدنه جامعه را درگیر خود کرد و مقام معظم رهبری در ایامی که این موضوع به عنوان یک دغدغه در میان مردم مطرح بود بسرعت دستور برخورد با این پدیده ناخوشایند را به دستگاه‌های مسئول صادر کردند.
کد خبر: ۹۷۳۳۳۴
نوبت به برخورد که می‌رسد، کار سخت می‌شود

در بحث حقوق‌های نجومی، واقعیت این است که گزارش دیوان محاسبات به مجلس تنها منبع مستندی است که در بحث این حقوق‌ها می‌توان به آن استناد کرد و غیر ازآن گزارشی وجود ندارد.

در این زمینه با این مشکل مواجهیم که قوای کشور گرچه ابتدا در عرصه رسانه‌ها فعال خود را نشان دادند، اما وقتی کار به برخورد و اجرا می‌رسد، کار سخت می‌شود.

مجلس شورای اسلامی در برخورد با حقوق‌های نجومی طرح دو فوریتی را ارائه کرد، اما بعد از رای نیاوردن دو فوریت طرح، یک فوریت آن نیز در مجلس پذیرفته نشد که این نشان‌دهنده همان شتابزدگی است که در کارها وجود دارد. اگر ما می‌توانستیم با تعامل بیشتر با دولت، کارها را انجام دهیم شاید نتیجه بهتر بود، لذا بهتر است با حوصله بنشینیم و پالایش قوانین را برای جمع‌بندی موضوعات انجام دهیم.

در بحث حقوق‌های نجومی هر چند اسامی یک یا دو نفر مطرح شد، اما در آخر مشخص نشد که واقعا قضیه چه بود و مردم از نیمه کاره ماندن مباحث ناخرسند شدند، لذا فکر می‌کنم مجلس و دولت باید با سعه‌صدر مسائل را ریشه‌یابی و جمع‌بندی کنند، چون همان‌طور که بارها گفته شده، اتفاقی که افتاد شاید سطح کمی از واقعیت‌های موجود باشد.

بر این اساس به‌نظر می‌رسد که دولت، مجلس و قوه قضاییه باید به مباحث به صورت ملی نگاه کنند، زیرا فساد، فساد است و جناح چپ یا راست و مستقلین، همه باید در نوع نگاه به فساد از یک زاویه عمل کنند.

بر این اساس بهتر است به صورت ملی به مسائل نگاه و قبول کنیم که باید این مشکلات را رفع کنیم و اگر همه به عنوان ید واحد به دنبال حل موضوع باشیم، حتما مردم هم از مسئولان خشنود خواهند شد.

بهروز نعمتی - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز و بازنشسته
-
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
۰
۰
متا سفانه مردم دیگر به مسئولان و مدیران اعتماد ندارند چون هر جا كه صحبت از مادیات و پول باشد مسئولان و مدیران مردم و ملت را فراموش می كنند وقتی كه دستگاه ها و قوای سه گانه با توجه به این كه مقام معظم رهبری تاكید فرمودند كه در این خصوص به جد برخورد شود و نتیجه كار به مردم و ملت گزارش شود ولی دولت تاكنون گزارشی كه مقبول مردم باشد اراده نكرده و قوای مقننه وقضایئه هم تا كنون نتیجه را به سمع ونظر مردم و ملت شهید پرور ایران نرسانده اند ما ملت و مردم ایران باید به این نكته توجه داشته باشیم باعنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاكید معظم له بر برخورد با فساد و مدیران مربوطه و گزارش نتیجه به مردم ولی دستگاههای مسئول تاكنون نتیجه قطعی و بر خورد قطعی را به مردم گزارش نكرده اند و هر روزگزارش آن را به تاخیر می اندازند. سوال؟ مردم به كی اعتماد كنند؟ چرامردم باید گول جنجال های سیاسی را بخورند؟ چرا مردم باید به سخنرانی های بعضی از این رجل سباسی كه منفعت خود این شخص و هم حزبی هایش است را بخورند ؟ اجرای عدالت مرده است و فقط آقایان حرف می زنند و مردم هم خوب فهمیده اند یك عده سرشان را مانند كبك در برف فرو برده اند و از آنچه بر سر مردم در جامعه می آید گویا بی خبر هستند . آقایان با خبر باشید فساد اخلاقی و بی بند و باری و بی حجابی و( اختلاس كه خودتان بهتر می دانید كه در سطوح بالای مملكتی بی داد می كند ) و سرقت و دزدی كه سر منشاء همه این ها بیكاری است جامعه را دارد تباه می كند و از همه مهمتر مواد مخدر و اعتیاد بنیاد خانواده ایران اسلامی را دارد نابود می كند كه این ها همه و همه در آینده استقلال واقتصاد و هویت اسلامی ایرانی ما را هدف گرفته و نابود خواهد كرد به فكر جیب خود نباشید برای مردم كار كنید .

نیازمندی ها