رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پاسخ داد:

حادثه پلاسکو و میزان آمادگی تهران در برابر زلزله

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور فرونشست زمین در اطراف تهران را عاملی دانست که سبب تشدید خسارت‌های احتمالی ناشی از زمین‌لرزه در این شهر خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۳۲۱۵

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار درباره کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین در بخش‌هایی از شهر تهران عنوان کرد: در سال‌های اخیر تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها در سطح کلان و جهانی و از سوی دیگر نیاز به آب و منابع آبی در داخل شهر باعث شد میزان برداشت از سفره‌های زیرزمینی بیش‌از حد مجاز شود. وی با بیان این که این عوامل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و بروز پدیده فرونشست در تهران را در پی داشت، بیان کرد: البته این فرونشست پدیده‌ای است که در برخی از دیگر نقاط کشور هم رخ داده است، اما عمده این مناطق در بخش‌های بیابانی و دشتی واقع شده و با توجه به این که خالی از سکنه است، سوای بحث تاثیرات دراز مدت، تاثیر چندانی روی افراد نخواهد داشت، اما در تهران با توجه به تمرکز جمعیت، بافت شهری و ... آثار و پیامدهای آن بیشتر مورد توجه است و باید اقداماتی نیز برای حل آن انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این که فرونشست زمین هنگام زلزله خطرات ناشی از زمین‌لرزه را تشدید می‌کند، خاطرنشان کرد: این پدیده در تهران رخ داده است. تهران مستعد خطرات طبیعی زیادی از جمله زمین‌لرزه است؛ چراکه وضعیت ساخت‌وسازها، راه‌ها و مکان‌گزینی ساخت‌وسازها چندان مناسب نیست و از این رو پدیده‌ای مانند فرونشست تمامی این خطرات را می‌تواند تشدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها