کیمیاگری مدرن دانشمندان روسیه

کشف روش به دست آوردن طلا از زغال سنگ‌

محققین آکادمی علمی روسیه می گویند تاسیساتی را برای استخراج طلا از زغال سنگ ساخته اند و در این راه موفقیت‌هایی را نیز به‌دست آورده‌اند.
کد خبر: ۹۷۲۰۷۸
کشف روش به دست آوردن طلا از زغال سنگ‌

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از راسیا تودی (RT) ، با آن‌که دانش با افسانه‌ها هیچ ارتباطی ندارد اما در حال حاضر مقدار طلای حاصله دانشمندان از هر یک تن زغال کمتر از نیم گرم یا 1500 روبل (واحد پول روسیه) اعلام شده است.

«اولگ آگیو» رئیس مجتمع اکتشافات فناوری مرکز علوم امور (Amur) در مصاحبه مطبوعاتی گفت: «ما یک تن زغال سنگ می‌سوزانیم تا 1500 روبل طلا به‌دست آوریم.» با نرخ فعلی تبادلات ارز، این مقدار طلا معادل 23 دلار است و این کار هنوز توجیه اقتصادی درستی ندارد.

اکتشاف روش استخراج طلا از زغال‌سنگ نتیجه 15 سال مطالعه و تحقیقات دانشمندان در زمینه‌های علمی مختلف است.

آنها برای به دست آوردن طلا دود حاصله از سوزاندن زغال‌سنگ را از یک سیستم تصفیه100 لایه می گذرانند. سپس مواد پسماند از داخل یک صافی (فیلتر) با آب شسته می‌شود، که از این طریق تبدیل طلای تغلیظ شده را به فلز با ارزش طلا ممکن می‌سازد.

دانشمندان در حال نقشه کشیدن برای احداث تاسیسات ساخت طلا در یکی از مخازن بخار منطقه آمور برای سال آینده هستند. همچنین آنها امیدوار‌ند تا بودجه‌ای را برای اجرا و تکمیل و گسترش یک تاسیسات صنعتی مناسب از دولت روسیه دریافت کنند.

«آندری کانی یوشوک» معاون شعبه شرق دور مرکز علوم آکادمی علوم روسیه در آمور می‌گوید: «ما قصد داریم از دیگ‌های بخار شهری جهت پایه‌گذاری سیستم تصفیه خودمان استفاده کنیم، چرا که آنها در هر فصل 10000 تن زغال سنگ می‌سوزانند که امکان استخراج 10 کیلو طلا در هر فصل را در اختیار ما می‌گذارد.»

فعلا به این علت که قسمتی از این فرایند در محیط خارج انجام می‌گیرد و آب مورد استفاده برای فیلتر کردن به خاطر سرمای زیر صفر منجمد می‌شود، همه این عملیات تا اول فصل بهار آینده معلق مانده است.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها