مشاور سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با جام جم آنلاین:

اشکال تراشی در فروش هواپیما به ایران تمدید عملی تحریمهاست

یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اعلام بلاتکلیفی فروش هواپیمای مسافر بری از سوی ایرباس و بوئینگ به ایران گفت:انتظار داشتیم پس از برجام گره تحریمها باز شود ولی عقب نشینی ایرباس و بوئینگ از فروش هواپیما به ایران نشان داد که غربیها تحریم ایران را عملا تمدید می کنند.
کد خبر: ۹۷۰۸۸۲
اشکال تراشی در فروش هواپیما به ایران تمدید عملی تحریمهاست

ایرج ندیمی مشاور سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در هر صنایعی که آمریکائیها سهامدار بودند مانع فروش محصولات آن به ایران شده اند و به همین دلیل نزدیک به چهار دهه است که از شرکتهایی مانند ایرباس و بوئینگ نمی توانیم هواپیما بخریم .

وی افزود: موضوع خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس مسقیما به برجام بر نمی گردد ولی انتظار می رفت پس از توافق هسته ای و رفع تحریمها گشایشی در این زمینه انجام شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه آمریکائیها پس از برجام تحریمها را به عناوین مختلف ادامه می دهند و می گویند این تحریمها ربطی به توافق هسته ای ندارد و این بدعهدی آنان را نشان می دهد.

به گزارش جام جم آنلاین، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه مصادف با 26 آبان به طرح تمدید ده ساله قانون تحریم‌های ایران رأی مثبت داد.متعاقب آن شرکت هواپیماسازی ایرباس با اشاره به رای مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص توقف فروش هواپیما به ایران و پیروزی ترامپ اعلام کرد این شرایط یک «وضعیت بلاتکلیفی» را برای ایرباس در زمینه فروش هواپیما به ایران پدید آورده است.

همچنین سخنگوی شرکت بوئینگ گفت: اگر ترامپ فروش هواپیما را به ایران ممنوع کند، بوئینگ تابع تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها