سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان البرز، این استان را با وجود ۱۰ موسسه تحقیقات کشاورزی و انجام ۶۰ درصد ظرفیت تحقیقاتی کشور، مهد کشاورزی دانش‌بنیان خواند.
کد خبر: ۹۷۰۲۳۳
حقابه کشاورزان کرج به تهران می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، نصرالله شمس آذر در جلسه توسعه استان البرز گفت: در حال حاضر ۱۰ موسسه تحقیقاتی در حوزه کشاورزی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند که این موسسات ۶۰ درصد کار تحقیقاتی کشور در این حوزه را بر عهده دارند.

وی، البرز را دارای بزرگترین و قدیمی ترین پردیس کشاورزی و ارائه دهنده خدمات علمی، فنی و تخصصی به نقاط مختلف کشور دانست و بیان کرد: با این وجود کشاورزی این استان با موانع و مشکلاتی مواجه شده که رفع آن تحول در تولید محصولات کشاورزی و رونق صادرات استان را به دنبال خواهد داشت.

شمس آذر با انتقاد از اینکه کشاورزی البرز به ویژه در بحث آب مورد بی توجهی قرار گرفته است، افزود: بخش قابل توجهی از حقابه کشاورزی استان البرز که از سد کرج تامین می شود برای شرب تهران اختصاص می یابد که این امر کشاورزی مناطقی از استان به ویژه ماهدشت را دچار مشکل کم آبی کرده است.

وی گفت: پینشهاد می شود برای رفع این مشکل، اعتبار مورد نیاز برای ایجاد و توسعه ایستگاه پمپاژ خط انتقال پساب تصفیه شده، تامین شود تا پساب تصفیه شده بخش تولید، جایگزین حقابه کشاورزان از سد کرج شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه حقابه قانونی شهرک گلخانه ای هشتگرد نیز با مشکلاتی مواجه است، اظهار داشت: این حقابه به رغم اینکه قانونی است، مدتی است قطع شده است.

شمس آذر بیان کرد: از وزارت نیرو خواستار چاره اندیشی در این زمینه هستیم و پیشنهاد می کنیم از طریق خط لوله طالقان به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه حقابه برای شهرک گلخانه ای هشتگرد در نظر گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها