هشدار رئیس سیا به ترامپ:

پاره کردن برجام نهایت بی‌خردی است

یکی از گرینه های احراز پست وزارت خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ اعلام کرد که دولت آتی ایالات متحده بهتر است در مورد توافق هسته ای ایران با اروپا همگام باشد.
کد خبر: ۹۶۹۷۳۹
کورکر: در مورد برجام بهتر است با اروپا باشیم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا که زمانی از مخالفان اصلی برجام محسوب می شد در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی عنوان داشت که در مورد برجام آمریکا باید با دیگر کشورهایی که در حصول این توافق حضور داشتند همگام باشد.

سناتور باب کورکر در مورد لغو فوری آن با روی کار آمدن دونالد ترامپ، ابراز تردید کرده و در عین حال می‌گوید بهتر است بر دقت و سخت‌گیری در اجرای آن افزود و اقدامات احتمالی را هماهنگ با متحدان اروپایی و دیگر کشورها انجام داد.

این نماینده ارشد سنای آمریکا، در مورد لغو برجام پس از ورود ترامپ به کاخ سفید ابراز تردید کرده و عنوان داشت به نظر من نقطه شروع باید این باشد که ایران را مجبور کنیم شدیدا به توافق پایبند بمانند و فکر می‌کنم چیزی که باید در ذهن داشته باشیم این است که اروپایی‌ها و دیگران را در این جریان همراه خود نگه داریم.

کورکر در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گفت: به نظر من ترامپ در همان اول کار توافق اتمی را کنار نخواهد گذاشت، بلکه باید به ایجاد اجماع با دیگر کشورها در مورد نقض توافق اتمی از سوی ایران دست بزند.

کورکر تاکید کرده این توافق، توافقی بین ایران، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌رود و ایالات متحده، یکی از امضاءکنندگان آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهدی
-
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
معنی ساده این حرف اینه كه ابتدا باید یك تهمتی مبنی بر عمل نكردن ایران پیدا كنیم بعد برجام رو كنسل كنیم
روح الله
-
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
مثلا نقض كنیم میخواهید چه غلطی بكنید نكنه میخواهید بودجه داعش رو زیاد كنید یا دست به دامن هالك بشید البته بتمن هم خیلی بیكار شده ازش بخواهید حتما كمكتون میكنه///
سپهر
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
۰
۰
باب كوركر هم كوره هم كَر! فامیلش به درستی انتخاب شده.

نیازمندی ها