از سوی مجمع عمومی سازمان ملل

ایران به نقض حقوق بشر متهم شد

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت وضعیت حقوق بشر کشورمان به تصویب رساند.
کد خبر: ۹۶۹۷۱۰
هدف سازمان ملل از طرح نام ایران ، فراری دادن جانیان حقوق بشری است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل در جلسه سه‌شنبه شب خود با 85 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 63 غایب پیش‌نویس قطعنامه محکومیت وضعیت حقوق بشر ایران را تصویب کرد و در آن با تکیه بر ادعاهایی بی‌اساس در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، کاهش بازداشت‌های خودسرانه را خواستار شد و نسبت به محدودیت آزادی بیان،‌ مذهب، عقاید در این کشور ابراز نگرانی کرد.

در این قطعنامه همچنین از تلاش‌های رئیس جمهوری در ایران برای ارتقاء وضعیت حقوق زنان استقبال شده است.

بر اساس این گزارش، نماینده روسیه پس از تصویب پیش‌نویس این قطعنامه آن را نشان دهنده رویکرد سیاسی سازمان ملل نسبت به کشورها دانست. کمیته سوم سازمان ملل علاوه بر این،‌ وضعیت حقوق بشر در کره شمالی را محکوم و قطعنامه مشابهی نیز علیه دولت سوریه تصویب کرد.

گفتنی است: این قطعنامه باید به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل نیز برسد.

"بهرام قاسمی" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‎ای وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «جمهوری اسلامی ایران قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران که در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط کانادا و سایر همبانیان آن کشور تهیه شده است را مردود و غیرقابل قبول می داند. متاسفانه این قطعنامه بدون در نظر داشتن واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران، صرفا مبتنی بر نگرشی گزینشی، مقابله جویانه و تنها با اهداف خاص سیاسی تدوین و تصویب شده است.»

در همین ارتباط جام جم آنلاین نظرات یک نماینده مجلس را جویا شد.

"حشمت‎الله فلاحت پیشه"، سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و نیز تداوم اقدامات ددمنشانه اعراب مرتجع منطقه به رهبری عربستان سعودی در یمن را محکوم کرد و افزود: در چنین شرایطی، صدور قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی بیانگر روح دوگانه دنیای امروز در مقابل اقدامات ضد حقوق بشر است.

وی موضوع حقوق بشر را تابعی از قدرت دانست و ابراز داشت: قدرتهای غربی و رأس آنها ایالات متحده، با محکومیت ایران در خصوص مسایل حقوق بشری؛ بدنبال پنهان نگه داشتن واقعیات و مصادیق آشکار نقض حقوق انسانها در جامعه جهانی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در پایان اظهار داشت: هدف سازمان ملل از برجسته سازی نام ایران در فهرست ناقضان حقوق بشر؛ فراری دادن جانیان اصلی بشریت همانا آمریکا و رژیم صهیونیستی از جنگال عدالت است.

گزارش : محمدرضا شجاعیان – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
امین
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
چرا ما بر علیه عربستان قطعنامه نمی دهیم كی به كیه.
e
-
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
چون اونها با پولشون جایگاه ریاست رو خریدن همچنین كشور های جیره خور آفریقایی هم از عربستان حمایت میكنن اما ما چی؟
اشراقی
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
جناب آقای نعیم برای اینكه ما به اندازه عربستان توانایی خریدن نمایندگان سازمان مثلا ملل متحد را نداریم برای عربستان پرونده برای تصویب زیاده داریم منتها چند روز مونده به تشكیل جلسه ریا با تتمیع افراد ونهادهای تصمیم گیر از اجماع سازی علیه خودش جلوگیری میكنه//بله مشكل ما اینكه به اندازه عربستان پول مفت نداریم خرج كارمندای سازمان ملل كنیم
نازیلا
-
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
ایشالا كه با این وضعیت به ایرانیا ویزای اقامت بدن و ما مهاجرت كنیم
جانباز و بازنشسته
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
مرگ بر این سازمانهای به ظاهر بین المللی كه می بینند حقایق را بر چشم خود را بر حقایق می بندند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها