مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ دانش‌آموز بابلی از نظر شپش سر سالم بودند و مادر خانواده به دلیل وسواس، از کود شیمیایی استفاده کرده بود
کد خبر: ۹۶۹۱۶۴
ماجرای تلخ ۲ دانش‌آموز بابلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، حسن ضیاءالدینی، در خصوص فوت یک دانش‌آموز بابلی به دلیل استفاده از کود شیمیایی برای درمان شپش سر اظهار داشت: بحث پدیکلوز در دنیا شایع است و در همه جوامع مشاهده می‌شود و به طبقه اجتماعی ارتباط ندارد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل پیشگیری از شپش سر به آموزش و پرورش تمام استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: آموزش والدین و معاینه دانش‌آموزان در برنامه آموزش و پرورش قرار دارد و این اقدام به طور پیوسته انجام می‌شود؛ در روستاها نیز خانه‌های بهداشت، این کار را انجام می‌دهند.

ضیاءالدینی در خصوص استفاده از کود شیمیایی برای درمان شپش سر 2 دانش‌آموز بابلی، افزود: این دانش‌آموزان در معاینات اولیه که مدت‌ها پیش انجام شد دچار شپش سر بودند که از طریق مدیر مدرسه به خانه بهداشت اطلاع داده شده و پزشک خانه بهداشت، درمان آنها را انجام داده است و در تاریخ 11 آبان‌ماه امسال، سلامت این دانش‌آموزان از نظر شپش سر تأیید شد.

وی افزود: متأسفانه مادر خانواده به رغم آنکه فرزندانش سالم بودند، به دلیل مشکلات وسواس، اقدام به استفاده از کود شیمیایی کرده است که ۲ فرزند وی به کما رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین فرهادی
-
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
از سم كشاورزی استفاده كرده برای كشتن شپش عزیز دل. نه از كود شیمیایی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها