گوشی‌های تلفن هوشمند به خانه‌ها آمد و اعضای خانواده هر کدام در خودشان فرو رفتند.دیگر هیچ کدام دلشان نمی‌خواهد با هم حرف بزنند و ترجیح می‌دهند احساساتشان را در صفحه کوچک تلفنشان بنویسند و برای دوستانی ناشناس ارسال کنند؛ دوستانی که آنها را می‌فهمند و درک می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۸۵۴۱

هرکدام از اعضای خانواده به تنهایی در اتاق خود غذا می‌خورند و میز غذا معنی خود را از دست داده است.در بعضی خانه‌ها اعتیاد پدران و مادران نسبت به فرزندان بیشتر است، به طوری که والدین دائم سرشان در گوشی تلفن همراه است و برای این که صدای بچه را بخوابانند برای او هم یک تبلت می‌گیرند تا او هم مشغول باشد و کاری به کار آنها نداشته باشد.

نظر کارشناسان درباره این موضوع متفاوت است. دکتر سعید خراط‌ها این موضوع را طبیعی می‌داند و می‌گوید:جامعه در حال تغییر است.ما برای گذر از حال به آینده باید این تغییرات را تحمل کنیم و این موضوع عجیب نیست.فضای مجازی امکاناتی دارد که باید در اختیار افراد باشد. اگر تعدادی از افراد جامعه در استفاده از آن زیاده روی می‌کنند،این موضوع برمی گردد به همان اصل فرهنگسازی که متاسفانه در جامعه ما اتفاق نیفتاده است.ما اگر می‌توانستیم اطلاعات کافی آموزشی به اقشار مختلف جامعه بدهیم، هیچ زمانی این اتفاق نمی‌افتاد.

وی درباره میزان اعتیاد به فضای مجازی گفت:ما اول باید بدانیم تعریفمان از اعتیاد به فضای مجازی چیست.معتاد به فضای مجازی کسی است که هر پنج دقیقه باید تلفنش را چک کند.اگر بدون شبکه‌های اجتماعی باشد، بیتابی می‌کند و به طور کلی زندگی واقعی‌اش را فدای زندگی مجازی اش می‌کند. این افراد هم راه درمان دارند.همان گونه که کارگاه‌های مختلفی برای ترک اعتیاد به خرید یا ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد، بتازگی کارگاه‌های ترک اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی هم تشکیل می‌شود که افراد می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

پردیس فریدی بر این باور است که پدر و مادر ها، دلایل اصلی گرم نگه داشتن خانواده هستند.او می‌گوید:در شرایطی که به خاطر استفاده از فضای مجازی بین زن و شوهرها اختلاف پیش می‌آید و خیلی اوقات ما طلاق و حتی قتل داریم،دیگر چه انتظاری از نوجوانان و جوانان می‌توان داشت.ماهیت فضای مجازی خوب است اما متاسفانه در جامعه کنونی ما به یک معضل تبدیل شده است .

وی ادامه داد: یکی از اهداف دشمن، سست کردن بنیان خانواده ایرانی و ترویج استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یکی از روش‌های آن است. هر فرد برای خود، با شبکه‌های اجتماعی، دوستانش و مطالب گروه‌ها زندگی جدیدی ساخته و با آنها زندگی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها