یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد، اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ ضد دردهای طبیعی هستند.
کد خبر: ۹۶۸۳۵۷
ترشی نخورید، زانودرد می‌گیرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو سلامت ، دکتر علی پناهی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد؛ ادامه داد: اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ، و ویتامین c اثر کاهنده درد در این افراد دارند یعنی ضددردهای طبیعی هستند.

این متخصص طب فیزیکی در ادامه به افراد توصیه کرد: اگر مشکل عضلانی اسکلتی دارند توجه به آن را به تأخیر نیندازند زیرا گاه با ورزش درمانی، گرما درمانی، لیزر و مگنت‌تراپی مشکل برطرف می‌شود، اما اگر بی‌توجهی کرده و آسیب رباط و منیسک پیدا کنند، مراحل درمان سخت تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که درد زانو دارند، به ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات بپردازند، گفت: به این ترتیب که بنشینند و پاها را دراز کنند و صاف کنند. توپ خیلی کوچک را زیر زانو قرار دهند یا یک دستمال کوچک را تا کنند و زیر زانو بگذارند. زانو را به سطح زمین فشار دهند و ۱۰ ثانیه زانو را سفت کنند و بعد از ۱۰ ثانیه به زانو استراحت بدهند. ۱۰ بار این کار را انجام دهند.

پناهی در ادامه تصریح کرد: اگر یک مفصل آسیب دیده، هر دو زانو را ورزش بدهند. این ورزش را روزی ۳ بار، صبح و ظهر و شب تکرار کنند. بهترین کار برای افراد مبتلا به آرتروز، آب درمانی است.

وی تأکید کرد: این افراد بهتر است به استخر بروند و شنا کنند. بجز کرال پشت همه انواع شنا برایشان خوب است و اگر هم نمی‌توانند شنا کنند، در آب با قدم‌های بلند راه بروند.

این متخصص توانبخشی در پاسخ به این پرسش که منظور از درمان مرحله به مرحله آرتروز چیست؟، گفت: منظور اصلاح حرکات است. یعنی طرز نشستن و راه رفتن را اصلاح کنند. اگر زانو آسیب دیده، اول باید استراحت کنند، بعد روی مفصل کیسه یخ قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله حاد که مفصل ورم می‌کند، قرار دادن یخ و بی حرکت کردن باعث بهبود می‌ شود. بعد باید به محل مفصل فشار آوریم و فشار می‌تواند با دست باشد. همچنین به بیمار مبتلا به آرتروز باید آموزش سبک زندگی داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها