سفیر اندونزی در ایران در دیدار با رئیس رسانه ملی، از علاقه‌مندی کشورش به بهره‌مندی از توانمندی‌های فنی و علمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۷۹۷

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اکتاوینو علیمودین، سفیر جمهوری اندونزی در تهران ابتدای این ملاقات، ریاست سازمان صداوسیما بر موسسه توسعه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (AIBD) را به دکتر علی‌عسکری تبریک گفت و از میزبانی شایسته سازمان صداوسیما در برگزاری مجمع عمومی AIBD در تهران تشکر کرد.

وی که کشورش پیش از ایران ریاست AIBD را به عهده داشت، تاکید کرد: توانمندی‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بدون شک می‌تواند به شکوفایی AIBD منجر شود.

علیمودین با اشاره به این که صداوسیما در زمینه‌های فنی و تولید برنامه، شبکه‌های بسیار حرفه‌ای در سطح بین‌المللی دارد، گفت: کشورش بسیار علاقه‌مند است از توانایی‌ها و تجربیات فنی و تولید صداوسیما بهره‌مند شود.

سفیر اندونزی همچنین خواستار ارائه آموزش‌های رسانه‌ای به این کشور از سوی دانشگاه صداوسیما شد.

دکتر علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما نیز در این دیدار، اندونزی را پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در جهان با جایگاهی ویژه دانست و گفت: سازمان صدا و سیما آمادگی دارد روابط رسانه‌ای خود را با اندونزی توسعه دهد.

وی با اشاره به همکاری‌های فنی گسترده سازمان صداوسیما با کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقا، برای انتقال تجربیات فنی ایران به اندونزی اعلام آمادگی کرد.

دکتر علی‌عسکری به اتمام مهلت تفاهم‌نامه همکاری رسانه‌ای دو کشور که تا سال 2015 اعتبار داشت، اشاره کرد و افزود: تمدید این یادداشت تفاهم می‌تواند مبنایی برای توسعه روابط رسانه‌ای دو کشور باشد. رئیس سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به محتوای بین‌المللی قابل عرضه رسانه ملی گفت: این سازمان آمادگی دارد علاوه بر شبکه‌های رسمی دولتی اندونزی قراردادهای همکاری با شبکه‌های خصوصی این کشور نیز منعقد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها