استاندار خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد زندانیان استان غیر بومی هستند و از سایر مناطق در این استان مرتکب جرم و دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۷۵۹۱
۷۰ درصد زندانیان خراسان جنوبی غیر بومی هستند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، با بیان اینکه آماده کمک در راستای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد هستیم تصریح کرد: متولیان امر تلاش کنند تا زمینه های اداری و کاری مرتبط در این زمینه مرتفع شده و از این حیث مشکلی وجود نداشته باشد.

وی به وضعیت نامطلوب خراسان جنوبی از حیث مالی اشاره کرد و ادامه داد: برغم عدم تمکن مالی مناسب مردم این استان، در بحث مشارکت های عمومی و کمک به همنوع و شرکت در طرح های عام المنفعه مردم این استان سرآمد و جلودار هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر زندانیان این استان مربوط به جرائم مرتبط با مواد مخدر هستند، گفت: بالغ بر ۷۰ درصد از این زندانیان نیز غیر بومی بوده و از سایر مناطق در این استان مرتکب جرم و دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد: در صورت زندانی شدن یک فرد، ممکن است خانواده آن فرد نیز به طرق مختلف در دام افراد شیاد افتاده و یا دچار آسیب های مختلف اجتماعی شوند در این صورت باید با روش های پیشگیرانه و آگاه سازی های عمومی در جهت کاهش ورود افراد به زندان اقدامات و برنامه ریزی های لازم را صورت داد.

رئیس ستاد دیه کشور، نیز در این جلسه با بیان اینکه این ستاد در سال ۱۳۶۹پایه گذاری شد، افزود: در سال گذشته هشت هزار و ۶۲۵ نفر از مرتکبین جرائم مالی غیر عمد از زندان‌ها آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

جولایی، با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم ۲۸۸ میلیارد تومان از اولیای دم، شکات و طلبکاران مالی افراد گذشت بگیریم، گفت: سامانه ای در ستاد دیه استان به منظور اخذ کمک های مردمی تهیه شده است که اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در ۲۸۷ نقطه کشور مراسم گلریزان به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شده است گفت: از محل این گلریزان ها توانستیم ۲۷۹ میلیارد تومان کمک های مالی مردمی جمع آوری کنیم.

وی ارائه وام های قرض الحسنه بدون کارمزد را از دیگر اقدامات ستاد دیه کشور برشمرد و بیان داشت: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان در چندین بانک به این منظور در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها