مرد شیاد با فروش روادید جعلی به متقاضیان ویزای شینگن، آنها را در فرودگاه روسیه سرگردان می‌کرد. او با این ترفند یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.
کد خبر: ۹۶۷۳۱۵

به گزارش جام‌جم، نوزدهم اردیبهشت امسال مرد وکیلی با حضور در کلانتری 104 عباس‌آباد از مردی به‌نام فرهاد که از موکلانش کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

وی به کارآگاهان گفت: مردی شیاد به نام فرهاد موکلانم را فریب داده و مدعی شده می‌تواند برای آنها ویزای کار و شینگن تهیه کند. این مرد شیاد با وعده فراهم کردن مقدمات سفر موکلانم به کشور آلمان، از هر کدام مبلغ 80 میلیون تومان خواسته بود. گذرنامه‌هایشان را هم از آنها تحویل گرفته بود.

وی افزود: مرد شیاد مبلغ 56 میلیون تومان از هر کدام از موکلانم گرفت و مدعی شد آنها ابتدا باید به شهر مسکو رفته و بعد به آلمان اعزام شوند و به این بهانه نیز مبلغ 11 میلیون تومان دیگر از هرکدام پول گرفت. موکلانم با اطمینان از این‌که ویزایی که فرهاد به آنها تحویل داده، واقعی است، به روسیه سفر کردند که در فرودگاه آنجا متوجه شدند ویزا‌ها جعلی است و اجازه ورود به خاک روسیه را ندارند و بناچار به ایران بازگشتند. سراغ فرهاد رفتند که متوجه شدند او خانه‌اش را ترک کرده و کسی از وی خبری ندارد.

با شروع تحقیقات، ماموران متوجه شدند کلاهبردار فراری مدتی کوتاه با تعدادی از آژانس‌های هواپیمایی به‌عنوان مسئول اعزام مسافر به خارج از کشور همکاری داشته و بعد قطع رابطه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم فراری افراد دیگری را به شیوه‌ای مشابه فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است. این درحالی بود که ماموران متوجه شدند مرد شیاد حتی در کانال‌های تلگرامی، آگهی ویزای کار و شینگن منتشر کرده و با این ترفند هم افراد دیگری را به دام انداخته و از آنها کلاهبرداری کرده است.

جست‌وجوها ادامه یافت تا این‌که آخرین مخفیگاه متهم در خیابان سهروردی شمالی شناسایی و وی دستگیر شد.

متهم با انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی در باز جویی به اظهارات ضدونقیض پرداخت تا این‌که چند روز پیش سکوتش را شکست و به جرم خود اعتراف کرد.

متهم به افسرتحقیق گفت: در آژانس‌های مسافرتی یا شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام، روابط دوستانه‌ای با متقاضیان زندگی در خارج از کشور برقرار کرده و با ادعای دروغین تهیه ویزای شینگن در کمترین زمان ممکن، فریبشان داده و ویزای جعلی به آنها می‌دادم. این افراد نیز به روسیه سفر کرده و در فرودگاه آنجا متوجه جعلی بودن ویزاها می‌شدند.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: این متهم تاکنون به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی اعتراف کرده است.

افرادی که در دام این متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر، از متهم شکایت و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها