رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا:

ترافیک پرحجم زائران اربعین حسینی در استان های ایلام و کرمانشاه

رئیس پلیس راه کشور از آغاز اجرای طرح ترافیک اربعین از امروز تا 5 آذر به صورت همزمان در سراسر کشور بویژه در استان های مرزی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۰۷۱
اجرای سراسری طرح ترافیک اربعین آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه رژه تیم های پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در سراسر کشور بویژه در استان های همدان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و ایلام اجرا می شود.

وی افزود: 1200 نیروی کمکی و 500 تیم خودرویی در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی از امروز اعزام شدند تا توان عملیاتی برای روان سازی و ایمنی در عبور و مرور زائران حسینی افزایش یابد.

رئیس پلیس راه کشور گفت: از سال گذشته تاکنون در حوزه اصلاحات هندسی ، تامین ناوگان اتوبوسی و حضور موثر تیم های پلیس راهنمایی و رانندگی در طول محورهای مرزی اقدامات خوبی انجام شده است و امسال انشاءالله همه زائران با نظم بیشتری در مسیرهای رفت و برگشت تردد خواهند کرد.

مشکلات زیرساختی پارکینگ های اربعین در خوزستان و ایلام

رئیس پلیس راه کشور از وجود مشکلات زیرساختی در زمینه ایجاد پارکینگ برای زائران اربعین حسینی در دو استان خوزستان و ایلام خبر داد.

سردار حمیدی گفت: پارکینگ های موجود در این دو استان عمدتاً در زمین های کشاورزی واقع شده که بعداً بازسازی و بهسازی شده است.

وی افزود: در شرایط عادی این پارکینگ ها پاسخگوست اما با وجود همه اقدامات خوب استانداران ایلام و خوزستان، باید دید در میدان آیا انجام همه این تدارکات کفاف جمعیت میلیونی زائران را می دهد یا خیر؟

سردار حمیدی به حادثه دلخراش اتوبوس حامل زائران حسینی که اخیراً در یکی از محورهای فرعی استان فارس به وقوع پیوست و موجب جان باختن 28 نفر و مجروح شدن تعدادی از هموطنان شد؛ اشاره کرد.

وی گفت: این حادثه تلخ صرفاً به علت بی مبالاتی و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اتفاق افتاد.

سردار حمیدی افزود: نکته مهم این است که همه اقدامات پلیس زمانی مؤثر است که مردم و مسافران خودشان تلاش کنند ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت کامل رعایت کنند.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب طرح اجرای ترافیک اربعین در همه جاده های کشور به ویژه محورهای پرتردد و شلوغ استان های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، همدان و لرستان حضور فعال و مؤثر دارد تا ترددها با کنترل های لازم انجام شود.

پلیس راه کشور به مسافران اربعین توصیه کرد با رعایت قوانین رانندگی، صبر و حوصله و پرهیز از عجله و شتابزدگی بکوشند تا مجموع اقدامات همه دستگاه ها برای برپایی هر چه با شکوهتر این همایش بزرگ جهانی به ثمر بنشیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
مدتی قبل می خواستم از ترمینال بیهقی با اتوبوس به اصفهان بروم ساعت حركت ما 10 صبح بود و اتوبوس ما ساعت 9و نیم وارد ترمینال شد و مسافران اهواز را پیاده كرد و بار مسافران اصفهان را داخل جعبه گذاشت من متوجه شدم راننده تعادل ندارد و خواب آلود است سوال كردم شما دیشب در راه بودید خوابتان نمی آید ؟ گفت خیلی زیاد ولی مجبورم مسافر اصفهان راببرم . گفتم نمی شود شما به مسئول موسسه بگوئید كه خوابتان می آید راننده دیگری اتوبوس را ببرد ؟ گفت اگر بگویم مطمئن هستم كه به من می گویند شما بروید منزل استراحت كنید . من زن وبچه دارم دختر دبیرستانی و پسر دانشگاهی دارم و كلی خرج و اگر قبول كنم بروم منزل و بخوابم یك نفر دیگر را جایم می گذارند و فردا كه مراجعه كنم خیلی راحت می گویند برو منزل و برای همیشه استراحت كن و

نیازمندی ها