این یک حقیقت است که در سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌ها بسیار قدرتمند شده‌اند ؛ اگر شما هم یک لپ‌تاپ قدیمی دارید و قصد تعویض آن را ندارید، می‌توانید با ارتقای چند قطعه سخت افزاری آن را یه یک دستگاه قدرتمند و سریع‌ تبدیل کنید!
کد خبر: ۹۶۶۹۹۵
با این چند کار ساده مک‌بوک خود را نو کنید! +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر، اگر فقط 2 قطعه یک مک‌بوک پروی 5 سال پیش را ارتقا دهید، اختلاف زیاد سرعت و قدرت آن را با قبل به خوبی حس می‌کنید.

اگر شما حافظه رم و دیسک سخت مک بوک پروی قدیمی را به درایو SSD یک ترابایتی و 16 گیگابایت حافظه رم پر سرعت ارتقا دهید، فرایندی که پردازشش قبلا برای لپ‌تاپ شما 1 دقیقه طول می‌کشیده فقط در چند ثانیه انجام می‌شود.

اگر مک‌بوک پرو داشته باشید به خاطر ارزش مالی بالا و قابلیت ارتقای آسان، می‌توانید به آسانی با تعویض هارد درایو (دیسک سخت) آن با یک فضای ذخیره داده وضعت جامد (SSD) و ارتقای حافظه رم مک‌بوکتان این کار را بکنید.

هارد SSD یک حافظه فلش بسیار بزرگ است که دقیقا مثل فضای ذخیره داده گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها عمل می‌کند. برخلاف هارد درایوهای سنتی، درایو‌های وضعیت جامد (SSD) هیج قطعه مکانیکی در حال حرکتی ندارد که به‌صورتی بی‌نظیر عمر و سرعت بالاتری از هارد دیسک‌های معمولی دارد. اگر لپ‌تاپ شما ضربه شدیدی بخورد یا به زمین بیافتد،‌ اولین قطعه سخت‌افزاری آن که صدمه می‌بیند دیسک سختش‌ است و این به معنای آن است که شما همه داده (دیتا) و اطلاعات ذخیره شده در رایانه‌تان را از دست می‌دهید. اما در مورد درایو وضعیت جامد این‌طور نیست، ضربه و افتادن اثری بر آن نداشته و داده‌های شما محفوظ می‌ماند.

یک مزیت دیگر SSD این است که فوق العاده سریع‌تر از دیسک سخت است زیرا د‌رایو‌های قدیمی داده را توسط لیزر از روی دیسک مکانیکی می‌خوانند ؛ سرعت خواندن و نوشتن داده دیسک سخت مستقیما به سرعت چرخش دیسک آن بستگی دارد. در حالی که SSD رایانه شما داده را مستقیما در بلوک‌های فضای ذخیره فلش خود ذخیره‌ می‌کند.

هر موقع که شما برنامه‌ای را باز می‌کنید، آن برنامه فضایی از حافظه رم را اشغال می‌کند. هنگامی که رم از اطلاعات پر بشود، سعی می‌کند تا داده را به سوی دیسک سخت یا درایو SSD می فرستد. هر چقر مقدار حافظه رم شما بیشتر باشد تعداد تکرار این فرآیند کمتر می‌شود.

این موضوع مخصوصا وقتی اهمیت پیدا می‌کند که شما با فایل های بزرگ سر و کار دارید. زمانی که شما قطعات و تکه‌هایی از داده را به رم داخل و از آن خارج می‌سازید، ‌آن‌وقت است که گلوگاه ایجاد می‌کند.

یک مک‌بوک پروی 15 اینچی سال 2011 مقدار 4 گیگابایت رم و یک دیسک سخت استاندارد 500 گیگابایتی دارد. اگر شما رم و هارد این مک بوک پروی قدیمی را به درایو SSD یک ترابایتی و 16 گیگابایت حافظه رم پر سرعت ارتقا دهید ، فایل‌های فتوشاپ بلافاصله باز می‌شوند ، فایل‌های ویدئویی با سرعتی فوق‌العاده خروجی می دهند و ویرایش عکس، ویدئو و فایل‌های صوتی با ترک‌های متعدد، در کمترین زمان ممکن امکانپذیر است.

اگر شما فقط به گشت و گذار در محیط وب می‌پردازید و یا کارهای سبک دفتری با نرم‌افزار آفیس انجام‌ می‌دهید نیازی به این ندارید که خودتان را به دردسر و خرج بیاندازید ؛ اما اگر مجبورید کارهای گرافیکی و فیلم یا برنامه‌نویسی انجام‌دهید و یا به‌صورت حرفه‌ای ساعت‌ها برنامه موسیقی و فیلم ویرایش و خلق می‌کنید وقت آن است که به فکر ارتقا لپ تاپ خود باشید!

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها