التهاب یکی از راه‌هایی است که بدن از طریق آن خودش را درمان می‌کند. به‌عنوان مثال ورم یا قرمزی که بعد از بریدگی یا خراشیدگی پوست تجربه می‌کنیم نشان می‌دهد درمان آغاز شده است. اما تفاوت زیادی میان التهاب طبیعی که درمانگر است و التهاب مزمن ـ زمانی که سیستم ایمنی بدن علیه خودش می‌جنگد ـ وجود دارد. در یک سیستم ایمنی سالم، تعادل حساسی میان گلبول‌های سفید TH1 وTH2 وجود دارد. وقتی التهاب اتفاق می‌افتد، تاثیر الاکلنگی این گلبول‌ها و در نتیجه تعداد لنفوسیت T تنظیم‌کننده، کاهش می‌یابد. کاهش تعادل میان گلبول‌های سفید، باعث ایجاد بیماری‌هایی می‌شود که ازجمله آنها می‌توان به دیابت، بیماری‌های التهابی روده، رماتیسم مفاصل، بیماری‌های تیروئیدی و اختلالات دیگری مثل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و افسردگی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۵۷۹۷

التهاب مزمن یک مشکل جدی است که امروزه درحال فراگیر شدن است. با این حال راه‌های عملی و ساده‌ای برای کمک به سیستم ایمنی و درنتیجه حمایت از بدن وجود دارد:

بررسی سیستم ایمنی

برای این که بدانید تعداد لنفوسیت‌هایT تنظیم‌کننده بدنتان متعادل است یا نه، از پزشک بخواهید آزمایش‌هایی برای بررسی تعادل گلبول‌های سفید در سیستم ایمنی‌تان تجویز کند.

مصرف غذاهای سالم و پروبیوتیک‌ها

دستگاه گوارش، شامل 80 درصد سیستم ایمنی بدن است. با افزایش دریافتی موادغذایی ضد التهاب مثل کلم، سوپ مرغ ارگانیک، زنجبیل و زردچوبه که ضدالتهاب‌های قوی هستند و نیز با مصرف پروبیوتیک‌ها سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. مقداری دارچین به غلات صبحانه، چای و نوشیدنی‌ها اضافه کنید. بنزوات سدیم ـ متابولیت موجود در دارچین ـ تعداد لنفوسیت‌های تنظیم‌کننده T را افزایش می‌دهد. مواد غذایی دیگری مثل شیر نارگیل، خانواده توت‌ها و سبزیجات نیز می‌توانند تعداد این لنفوسیت‌ها را افزایش دهند.

افزایش ویتامین A و D بدن

ویتامین A در همراهی با ویتامین D، التهاب را کاهش می‌دهد. با مصرف موادغذایی حاوی این ویتامین‌ها مثل چربی‌های موجود در لبنیات، جگر و ماهی، مصرف مکمل‌های ویتامین A و D و آفتاب گرفتن، از دریافت کافی این ویتامین‌ها مطمئن شوید.

فواید چای سبز برای مبتلایان به آرتروز

چای سبز، حاوی 30 درصد کاتچین است. کاتچین‌ها خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند. خواص ضد‌التهاب این ماده، تاثیرات مفیدی بر مبتلایان به آرتروز داشته است.

منبع: naturalnews.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها