معاون اول رییس جمهور با اشاره به وجود محدودیت های فراوان در آموزش و پرورش گفت: با وجود همه این محدودیت ها، انتظار فراوانی از آموزش و پرورش وجود دارد و امروز و آینده کشور در گرو ارتقاء وضعیت آموزش و پرورش کشور است.
کد خبر: ۹۶۵۷۶۰
100 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی/ حق فرهنگیان ضایع نخواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آیین تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش به مسائل بوجود آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: این صندوق متعلق به مجموعه فرهنگیان است که بیش از 900 هزار عضو دارد.

وی افزود: با گذشت حدود 20 سال از تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان ، این صندوق امروز به یک بنگاه بزرگ اقتصادی تبدیل شده و شرکت های متعددی در زیرمجموعه آن فعالیت دارند.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای دولت اعلام کرده ایم که فساد سیستمی در کشور شکل گرفته و این فساد همانند موریانه در همه سطوح کشور ورود کرده است، گفت: مقام معظم رهبری پرچمدار اصلی مبارزه با فساد هستند و در این دولت نیز این پرچم به نمایندگی از دولت به من سپرده شده که با جدیت مسیر مبارزه با فساد را ادامه خواهیم داد.

معاون اول رییس جمهور افزود: فرقی ندارد فساد در دوره قبل رخ داده باشد و یا در دوره فعلی. فساد، فساد است فرقی نمی کند کسی که آلوده شده برادر یا دوست من باشد و یا از جناح مقابل.

وی با بیان اینکه برخی ملاحظات بی مورد باعث شده که مبارزه جدی با فساد در کشور شکل نگیرد، گفت: باید عزم جدی و ملی در مبارزه با فساد بوجود آید و هر کسی که آلوده شده باید با او برخورد شود و این مسیری است که دولت آن را دنبال می کند.

جهانگیری با اشاره به سخنان برخی افراد که می خواهند دولت را به عدم برخورد با فساد متهم سازند، گفت: اینکه می گویند دولت نمی خواهد با فساد برخورد کند در حقیقت آدرس غلط می دهند و این نگاه خیانت به کشور است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به فساد 2.7 میلیارد دلاری توسط بابک زنجانی، گفت: حساب و کتاب آن روشن است و ما هنوز یک دلار سود این رقم را حساب نکرده ایم چون علاقه نداریم اعداد را بزرگ جلوه دهیم.

وی با بیان اینکه در بنگاه های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان تخلفاتی رخ داده است، گفت: از جمله این تخلفات در بانک سرمایه است.

جهانگیری معوقات بانکی را یکی از مسائل پیش روی اقتصاد کشور و نظام بانکی برشمرد و افزود: امروز معوقات بانکی بیش از 100 هزار میلیارد تومان است و این پولی است که عده ای گرفته اند و در موعد سر رسید پس نداده اند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: کسانی که معوقات بانکی دارند دو گروه هستند اکثریت آنها فعالان اقتصادی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نظیر تورم و نوسانات نرخ ارز در سال های گذشته نتوانسته اند برنامه های خود را با این شرایط تنظیم کنند. ما این ها را مفسد نمی دانیم بلکه می خواهیم به آنها کمک کنیم تا بتوانند از این شرایط عبور کنند و برنامه راه اندازی بنگاه های کوچک و متوسط که امسال در دستور کار قرار دارد نیز در همین راستا تدوین شده است.

وی افزود: البته در این میان کسانی نیز هستند که از طریق زد و بند پول گرفته اند و وثیقه مناسب ارائه نداده اند و روزی که پول می گرفتند می دانستند که نمی خواهند پس دهند. فهرستی 500 نفری از این افراد تهیه شده و به قوه قضاییه ارائه گردیده و در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در دستورکار قرار دارد.

جهانگیری با بیان اینکه بخشی از مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به بانک سرمایه است گفت: 46 درصد بانک سرمایه متعلق به این صندوق است و 8 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی نیز مربوط به بانک سرمایه است.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: کسانی که می خواهند با قلدری از بازگرداندن معوقات بانکی امتناع کنند، دولت حتماً این پول ها را از آنها پس خواهد گرفت و در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی گفت: به فرهنگیان اطمینان می دهیم که دولت و قوه قضاییه بر موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان کنترل و نظارت خواهد کرد و پولی از فرهنگیان ضایع نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مژده
-
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
تو رو خدا كم حرف بزنید > خستمون كردید

نیازمندی ها