رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه تاکید کرد:

لزوم اخذ روادید از طریق ثبت نام در سامانه سماح

سخنگوی ناجا گفت: چنانچه زائران در کشور عراق ویزای خود را گم کردند در ۴ شهر نجف، بصره، کاظمین و کربلا در کنسولگری های ایران، ویزای المثنی صادر می شود.
کد خبر: ۹۶۵۷۳۸
مدارک المثنی برای زائران در ۴ شهر عراق صادر می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در سیزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره دستاوردهای ناجا در هفته نیروی انتظامی و برنامه های پلیس برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی ناجا در این نشست این بار در جمعی صمیمی به پیشنهادات و انتقادات خبرنگارانی که در حوزه نیروی انتظامی فعالیت می کنند گوش کرد تا از نزدیک در جریان مطالبات خبرنگاران حوزه انتظامی قرار گیرد.

سردار منتظرالمهدی گفت: فعالیت های پلیس که توسط خبرنگاران منتشر شد بخش قابل توجهی از احساس امنیت را در جامعه بالا برد که جا دارد از خبرنگاران تشکر کنم.

همه پایانه های مرزی در آماده باش برای برگزاری مراسم اربعین

منتظر المهدی گفت: همه پایانه های مرزی سه گانه در آماده باش کامل هستند تا زائران در کمترین زمان ممکن از مرزها خارج شوند.

وی گفت: داشتن گذرنامه و ویزا برای همه زائران الزامی است و اجازه خروج به افرادی که ویزا ندارند داده نمی شود.

سخنگوی ناجا گفت: مرزبانان عوامل امنیتی در پایانه های مرزی تمام تلاش خود را انجام می دهند تا این سفر برای هر کدام از زائران ماندگار باشد.

منتظرالمهدی اظهار کرد: صدور ۶۸ هزار گذرنامه در ۵۰ روز گذشته نشان می دهد که پلیس همه تلاشش را به کار بسته تا زائران در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

وی گفت: چنانچه زائران در کشور عراق مدارک خود را گم کردند در ۴ شهر نجف، بصره، کاظمین و کربلا در کنسولگری های ایران، ویزای المثنی صادر می شود.

منتظرالمهدی درباره کاهش ۳ درصدی تلفات راهنمای و رانندگی نیز گفت: خودروهایی که بیشتر از یک میلیون تومان خلافی داشته باشند، متوقف می شوند قبل از توقف برای مالک پیامک داده می شود اما اگر شماره عوض شده باشد رانندگان می توانند در سایت راهور ۱۲۰ میزان خلافی خود را مشاهده کنند.

۳۶ درصد قتل ها در شش ماهه اول امسال با سلاح سرد اتفاق افتاده است

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال ۳۶ درصد از قتل ها با سلاح سرد اتفاق افتاده است و بر اساس بررسی های پلیس، این اتفاق ها به خاطر عدم کنترل هیجانات صورت گرفته که جا دارد از این تریبون از نمایندگان مجلس برای تصویب جرم بودن حمل سلاح سرد تشکر و قدردانی کنیم.

وی به ارتقای میزان رضایتمندی شهروندان از اقدامات کلانتری ها نیز اشاره کرد و گفت: مشمولینی که شامل پرداخت جریمه دیرکرد می شوند تا پایان سال فرصت دارند که به نظام وظیفه مراجعه کنند چون امکان دارد در سال بعد این طرح اجرا نشود و متوقف شود.

منتظرالمهدی درباره احساس امنیت گفت: وجود احساس امنیت در جامعه بسیار مهم است، گاهی در حوزه انتظامی کارهای زیادی در حوزه انتظامی انجام می‌شود اما نبود احساس امنیت باعث می‌شود که امنیت در جامعه کمرنگ شود. باید تمام تلاشمان را به کار ببریم که احساس امنیت در جامعه را بالا ببریم.

وی ادامه داد: از فردا ظهر پلیس های تخصصی در نمایشگاه ها مطبوعات حاضر خواهند شد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در باره موضوع قتل خانوادگی در تبریز کارآگاهان پلیس آگاهی تمام تلاش خود را به کار بستند تا گره های کور آن برطرف شود و اطلاع رسانی آن را خود قوه قضاییه برعهده گرفت.

وی در پایان از خدمات سردار حسینی تشکر و قدردانی کرد و برای سردار مهماندار هم در مقام رییس جدید پلیس راهور تهران بزرگ در انجام ماموریت هایش آرزوی موفقیت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها