براساس تصریح قانونی، تبلیغ هرگونه کالا اعم از مصرفی، بهداشتی، فرهنگی و ... از طریق شبکه های فارسی ماهواره ای بخصوص شبکه های معاند، جرم است و این اجازه به افراد، شرکت‌ها و موسسات کشور داده نمی شود که کالاهای خود را در شبکه های ماهواره‌ای تبلیغ کنند اما متاسفانه برخی افراد و گروه‌ها از فضای برنامه های ماهواره ای برای پخش آگهی و تبلیغ استفاده می کنند.
کد خبر: ۹۶۵۶۴۶
تولید برنامه‌های غیراخلاقی با سرمایه داخلی

نتیجه این حرکت ناپسند و غیرقانونی این است که این شبکه‌ها درآمدهایی کسب می کنند تا خود را از ورشکستگی نجات دهند. این شبکه ها با پول مردم ما از طریق تبلیغ این کالاها، خود را اداره می کنند و حتی با این درآمد، به تولید برنامه‌های غیراخلاقی دست می زنند و بنیان‌های خانوادگی، فرهنگ مردم و هویت اسلامی آنها را هدف قرار می دهند.

وزارت ارشاد از دو طریق با این جریان مقابله می‌کند؛ فرهنگسازی و برخوردهای قانونی. اولویت ما در فرهنگسازی است و باید این باور را در مردم و بویژه آن عده و شرکت‌های قلیلی که دست به این کار می زنند، ایجاد کرد که این تبلیغات، شایسته ملت ایران نیست و نباید از این طریق به آن شبکه های معاند یاری رساند. مورد دیگر برخورد قانونی است که ما با همکاری نهادهای نظارتی، دائم در حال رصد هستیم و با شرکت‌ها، افراد و سفارش دهنده‌ها به شبکه های ماهواره ای طبق قانون برخورد خواهیم کرد. البته کالاهایی که در ماهواره تبلیغ می شود یا نامناسب و نامرغوب و بی کیفیت است یا کالاهایی خارجی است که خرید و استفاده از آنها برخلاف اقتصاد مقاومتی و حمایت از محصولات تولید داخل است.

دکتر حسین نوش‌آبادی - سخنگوی وزارت ارشاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
وزارخانه ای كه اسمش به جای فرنگ و ادب و هنر ، ارشاد باشد سخنگوش هم میشه این نویسنده

نیازمندی ها