اداره حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای، نگرانی خود را نسبت به اقدامات اخیر دولت ترکیه درخصوص دستگیری صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ، رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها و برخی از نمایندگان پارلمانی این حزب اعلام کرد. همزمان با این دستگیری‌های توئیتر و واتس‌آپ نیز در ترکیه فیلتر شد.
کد خبر: ۹۶۴۵۸۱

به گزارش جام‌جم، اداره حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که دستگیری یا تعلیق از کار بیش از 110 هزار نفر از مقام‌های این کشور در پی کودتای نافرجام ماه جولای، از جمله دستگیری‌های روز جمعه، احتمالا فراتر از حد مجاز بوده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در صفحه توئیتر خود نسبت به بازداشت‌های دیروز در ترکیه ابراز نگرانی کرد. همچنین پائولو جنتیلونی، وزیر امورخارجه ایتالیا از دیگر مقامات غربی بود که بازداشت‌ها را در ترکیه بشدت محکوم کرد. سفیران کشورهای اتحادیه اروپایی در ترکیه هم خواستار توضیح آنکارا درخصوص این بازداشت‌ها شده‌اند. فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان هم پس از ملاقات با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: مبارزه آنکارا با تروریسم نباید برای توجیه سرکوب مخالفان سیاسی دولت این کشور استفاده شود. جانسون افزود: انگلیس و آلمان درباره برخورد و رفتار آنکارا با رسانه ها، نگرانی‌های جدی داشته‌اند.

پلیس ترکیه دیروز در چهار شهر استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا با تظاهرات‌کنندگانی که به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شده و تعدادی را بازداشت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها