پژوهشگران دانشگاه وارویک در انگلستان به اتفاق پژوهشگران دانشگاه فودان در چین از کشف محل افسردگی در مغز خبر دادند. یافته‌های جدید نشان می‌دهد افسردگی روی قشر اوربیتوفرانتال جانبی مغز تأثیر می‌گذارد. این ناحیه از مغز زمانی که فرد تنبیه می‌شود یا پاداش دریافت نمی‌کند، فعال می‌شود. به نظر می‌رسد افسردگی با احساس محرومیت از پاداش در ارتباط باشد.
کد خبر: ۹۶۴۴۰۰

909 نفر در چین در این پژوهش شرکت کردند. از این میان، 421 نفر مبتلا به افسردگی تشخیص داده شدند و بقیه افراد که علائم افسردگی نداشتند در گروه شاهد قرار گرفتند. از تمامی شرکت‌کنندگان تصاویر مغزی با وضوح بالا تهیه شد. در این تصاویر، میزان فعالیت اتصالات بین نواحی مختلف مغز قابل مشاهده بود. مطالعه این تصاویر نشان داد قشر اوربیتوفرانتال جانبی که با عدم دریافت پاداش مرتبط دانسته می‌شود، در افراد مبتلا به افسردگی اتصالات قوی‌تری دارد. این ناحیه از مغز به ناحیه دیگری که با احساس خود در ارتباط است، متصل می‌شود. پژوهشگران مشاهده کردند اتصال میان این دو ناحیه در افراد مبتلا به افسردگی قوی‌تر است. احتمال می‌رود افراد افسرده به دلیل اتصالات قوی‌تر بین این دو ناحیه دچار کاهش اعتماد به نفس و احساس خودناکامی می‌شوند.

طبق گفته پژوهشگران بیش از یک نفر در هر ده نفر در مقطعی از زندگی به علائم افسردگی دچار می‌شوند. میزان شیوع این بیماری در جوامع مدرن به حدی است که گفته می‌شود بقایای داروی ضدافسردگی پروزاک در آب لوله‌کشی لندن قابل شناسایی است، اما پژوهشگران امیدوارند بتوانند از طریق یافته‌های فوق، راهکارهای جدیدی برای درمان افسردگی پیدا کنند.

منبع: IFLScience

مترجم: صدف دژآلود

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها