بازهم آخر هفته‌ای دیگر از راه رسید و نوبت به گشت و گذار بازارهای خرید شهرمان شد. چمدان این هفته سری به بازار مبلمان زده تا برایتان از چگونگی خرید مبلمان و فوت و فن‌هایش بگوید.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۰
این گونه مبلمان منزل بخرید

به گزارش جام جم، البته سعی کردیم در بخش‌های مختلف راهکارهای متفاوتی برای شما ارائه کنیم تا مرحله به مرحله به مقصود نهایی یعنی خریدی اقتصادی و مطمئن در این بازار پر طرح و رنگ برسیم.

چک لیستی سرنوشت‌ساز

پیش از این‌که بخواهیم برای شما از فوت و فن انتخاب مبل بگوییم، بد نیست کمی از اقدامات اولیه قبل از خروج از منزل بگوییم.

چون بسیاری از خریداران وقتی به بازار مقصد خود می‌رسند تقریبا نکات اصلی و تعیین‌کننده انتخابشان را فراموش می‌کنند. پس قلم و کاغذ بردارید و به این سوال‌ها پاسخ دهید.

1ـ چقدر بودجه در اختیار دارید؟

2ـ چند متر‌مربع فضا دارید؟

3ـ برای خرید چقدر زمان دارید؟

4ـ تزئینات منزل شما چه سبکی دارد؟

5ـ رنگ‌بندی کلی تزئینات و پرده‌های منزل شما چگونه است؟

6ـ میزان رفت و آمد فامیل و تعداد فرزندان چقدر است؟

پاسخ به این سوالات در واقع می‌تواند محدوده انتخاب‌هایتان را تعیین کند، بنابراین هنگامی که وارد بازار می‌شوید سرگردان نخواهید بود که چه نوع مبلی باید انتخاب کنید.

واحدها را بشناسید

یکی از نکات مهم هنگام انتخاب مبلمان، تعداد یا واحد مبلمان مورد نیاز شماست، بنابراین بد نیست کمی از چگونگی تعیین واحد مبلمان بدانید تا هنگام پرداخت صورتحساب با مشکل مواجه نشوید.

براساس استاندارد‌های موجود،مبل سه نفره معادل دو واحد، مبل دو نفره معادل یک و نیم واحد و مبل یک نفره معادل یک واحد است. به این ترتیب یک دست مبل که شامل دو مبل یک نفره، یک مبل دو نفره و یک مبل سه نفره است، 5.5 واحد برای شما محاسبه می‌شود.

به این ترتیب با درنظر گرفتن تعداد واحدها،در یک دست کامل 5.5 واحدی، اگر به جای دو مبل تک‌نفره یک مبل دو نفره انتخاب کنید در واقع به خودتان نیم واحد تخفیف داده‌اید.

کلاف را دریابید

یکی از بخش‌های اصلی مبلمان در اصطلاح سازندگان، کلاف کار است که اگر از چوب مناسب یا نحوه ساخت دقیق برخوردار نباشد مبلمان بسرعت خراب شده و باید دوباره راهی بازار شوید. پس قبل از این‌که فاکتور خرید را امضا کنید درباره انواع چوب، چگونگی تولید کلاف کار و از همه مهم‌تر دیدن نمونه خام مبلمان دقت کنید. هرچند اگر فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید جزو معتبرها باشد، کلاف را به شما نشان خواهد داد.

قاب‌نشیمن از آینده می‌گوید

قاب‌نشیمن مبل یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان است که در تعیین قیمت و البته دوام آن نقش قابل‌توجهی ایفا می‌کند. تولید‌کنندگان، این بخش از مبلمان را بیشتر از جنس چوب‌های سخت و گاهی استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده می‌سازند.

نکته اینجاست که مشتریان معمولا امکان رویت از قبل این قسمت را ندارند، به همین دلیل برای تست کردن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید آیا قاب‌نشیمن قابل حس کردن است یا خیر.

اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست که پس از مدت زمان کوتاهی باید آن را دور بیندازید. همچنین یک‌بار روی آن بنشینید تا مطمئن شوید که پد بالشتک در همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد.

«ال» بهترین گزینه

با توجه به این‌که اغلب ما آپارتمان‌نشین هستیم، اغلب با کمبود فضا مواجهیم. به همین دلیل اگرچه در چک لیست قبل از خروج از منزل برای شما سوالی مربوط به فضا وجود داشت، اما بازهم هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که می‌توانید به جای انتخاب مبلمان بزرگ از نمونه‌هایی که به آنها «ال» گفته می‌شود انتخاب کنید. به این دلیل که این نوع مبلمان کمترین فضا را در منزل شما اشغال می‌کنند.

هرگز به رنگ کاغذ اعتماد نکنید

هنگام مراجعه به فروشگاه‌های مبل، اغلب فروشندگان برای جلب نظر شما همواره به تنوع رنگی محصول مورد نظرتان تاکید دارند و بعضا دفترچه‌ای از نمونه‌ رنگ‌های موجود را به شما نشان می‌دهند.

شک نکنید که این رنگ‌های دلفریب روی کاغذ، آنچه شما تحویل خواهید گرفت نیستند بنابراین قبل از این‌که تصمیم بگیرید، از فروشنده بخواهید نمونه ساخته شده و رنگ واقعی آن را به شما نشان دهد یا این‌که از میان نمونه‌های موجود انتخاب کنید. چون یقینا هنگام تحویل گرفتن نمونه سفارشی‌تان تفاوت زیاد رنگ شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

عماد عزتی - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها