نشست مذاکرات سوریه در گفت و گوی جام آنلاین با کارشناس منطقه

تلاش آمریکا برای بقا در صحنه صلح سوریه

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، شکست غرب در کنترل خشونت شورشیان سوری و افراط‌گراها در سوریه از سرگیری مذاکرات صلح را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۹۶۳۴۶۶
مذاکرات صلح سوریه به تاخیر افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی شویگو، در این باره اظهار داشت، شورشیان تحت حمایت دولت‌های غربی با وجود توقف حملات هوایی روسیه به غیرنظامیان در حلب حمله می‌کنند.

شویگو افزود: در نتیجه چشم‌انداز از سرگیری مذاکرات سیاسی و بازگشت به زندگی صلح آمیز در سوریه تا زمان نامحدودی به تعویق افتاده است.

در عین حال او گفت: بیش از ۲۰۰۰ تن که خود را "مخالف میانه‌رو" می‌خوانند حملات متعددی را به محله‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها با ۲۲ تانک، ۱۵ خودروی زرهی و هشت خودروی دیگر که عاملان انتحاری آن را هدایت می‌کنند و نیز آتشبارهایشان هدف گرفته‌اند. آنها روزانه ده‌ها غیرنظامی را می‌کشند. آیا می‌شود با آنها به راهکار مسالمت آمیز دست یافت.

این وزیر روس ادامه داد: بخش اعظم تکنولوژی مخالفان میانه رو که دست به حملات در حلب می‌زنند، نابود شده است.

شویگو گفت: نیروهای هوایی روسیه ۱۶ روز است که به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دست به حملات هوایی در حلب نزده‌اند.

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: ناو هواپیمابرهای ما از ۲۷ تا ۲۹ اکتبر وارد دریای مدیترانه شدند. مجموع کشتی‌های روسیه در راس آن ناو هواپیمابر "پترس بزرگ" از بخش شرقی اقیانوس آرام به سمت دریای مدیترانه حرکت کرده است و این کشتی‌ها را کشتی‌های حمایتی با انواع تجهیزات امدادی مناسب همراهی می‌کنند.

وی با ابراز تعجب از کشورهایی که ورود کشتی‌های روسیه به بنادر خود در دریای مدیترانه را تحت اعمال فشار آمریکا و ناتو رد کردند، گفت: زمان آن رسیده که غرب تعیین کند که با تروریسم می‌جنگد یا با روسیه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها