وسیله‌ای که شما در طول روز معمولا سه تا چهار ساعت از زمانتان را مقابلش می‌گذرانید. به اعتقاد خیلی‌ها رکن غیرقابل انکار هر خانه. برای گروهی هم جایگاهی مناسب برای گلدان و قاب عکس است، اما با هر نقش و شکلی تلویزیون یکی از ابداعات اساسی زندگی بشر است.
کد خبر: ۹۶۰۶۶۹

مسیر هر اتفاق و واقعه‌ای به آسانی از این دریچه رنگارنگ قابل رصد است. اشتباه نکنید!‌ قرار نیست درباره ویژگی‌های قاب جادویی صحبت کنیم. هدفگیری اصلی این مطلب روی آن دسته از شماست که دنبال خرید آخرین مدل و فناوری تلویزیون هستید. اسمارت، محدب، نازک، مجهز به فلان و کذا. خرید یک تلویزیون با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات و فناوری‌های متفاوت امروزی کار دشواری است. اگر دستتان را به ما بدهید دلمان می‌خواهد شما را پابه‌پا ببریم. اگر برای کسب اطلاعات بیشتر و برای خرید بهتر در اینترنت جست‌وجو می‌کنید، باید بگوییم فقط وضعیت خودتان را پیچیده‌تر می‌کنید. گروه‌های فناوری شما را با انبوهی از فناوری‌های جدید و متعلقات اضافی روبه‌رو می‌کنند. برای من و شمایی که چندان در فضای زیر و بم فناوری نیستیم، اینترنت فقط مشکلی بر مشکلات اضافه می‌کند. تا دیر نشده برویم سراغ اصل مطلب... .

کاتالوگ نگیرید

لابد می‌پرسید، چرا. در جواب باید بگوییم کاتالوگ‌ها بیشتر ‌یک راهکار فروش برای گیج کردن مشتری است. معمولا افراد عادی اطلاع و درک چندانی از نوشته‌ها پیدا نمی‌کنند و انبوه عبارات ناآشنا و اعداد کوچک و بزرگ قرار است شما را مجاب به یک خرید گرانقیمت بکند. توضیحاتی که فروشنده ارائه می‌دهد هم شاید خیلی راهگشا نباشد. البته این طور نیست که هر آنچه روی کاتالوگ نوشته شده صرفا برای فریب دادن شماست. پارامترهایی مثل: وزن، ورودی و خروجی‌های تلویزیون و قیمت، مواردی است که باید به آنها اهمیت بدهید، اما برای تشخیص بهترین کیفیت تصویر، بدترین راه ممکن استفاده از مشخصات روی کاتالوگ است. شاید یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های این انتخاب قضاوت در مورد کیفیت تصویر باشد. در فروشگاه‌ها ممکن است نورپردازی، کیفیت محتوای در حال پخش، تنظیمات روشنایی تصویر تلویزیون، کنتراست، شدت رنگ و... متفاوت باشد و نتوان کیفیت واقعی محصول را تشخیص داد. کارشناسان می‌گویند بهترین راه انتخاب دسته‌بندی براساس بودجه است. یعنی مدل‌ها را با توجه به قیمت دسته‌بندی کرده و از ارزان‌ترین مدل یک برند شروع به بررسی کیفیت تصویر کنید.

تلویزیون 60 اینچی در فضای 40 متری

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که حتما تلویزیون LED بخرید. موقع خرید حتما به مساحت و فضایی که در اختیار دارید، توجه کنید. متأسفانه در سال‌های اخیر مصرف‌کنندگان بیشتر به خرید سایزهای بالا تمایل نشان داده‌اند. این مساله به خودی خود بد نیست، اما یک تلویزیون 60 اینچی مناسب یک فضای 40 متری نیست! در حال حاضر سایزهای 40 تا 50 اینچ بیشترین طرفدار را در بازار دارد.

وی می‌افزاید: در این حوزه اصلا واردات نداریم و فقط سایزهای خاص را آن هم به صورت سفارش به کشور وارد می‌کنیم. بخش اعظمی از محصولات برندهای معتبر جهانی در ایران تولید می‌شوند. هم‌اکنون شرکت‌های LG و Samsung در سیرجان، قزوین و جاده مخصوص خط تولید به روز تلویزیون با آخرین فناوری روز دنیا ایجاد کرده‌اند و محصولات خود را تولید می‌کنند. در واقع درمورد قطعات، فقط پنل اصلی را وارد می‌کنیم که قلب تپنده هر تلویزیون است. دانش تولید این پنل در اختیار کشورهای معدودی است و فکر می‌کنم فقط پنج کشور توان تولید آن را دارند.

صابر افشارزاده - روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها