یک روزنامه آلمانی با استناد به اطلاعات وزارت کشور آلمان از درخواست پناهندگی بسیاری دیپلمات‌های ترک و خانواده‌های آن‌ها از آلمان بعد از کودتای نافرجام در ترکیه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۲۸۳
درخواست پناهندگی بسیاری از دیپلمات‌های ترکیه از آلمان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه زوددویچه سایتونگ نوشت: بعد از کودتای نافرجام ماه جولای در ترکیه بسیاری از دیپلمات های ترک و خانواده های آن ها از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان امروز (دوشنبه) در برلین به یک درخواست "اوزکان موتلو"، از نمایندگان حزب سبز پارلمان آلمان در این باره پاسخ داد.

بر این اساس در بین 35 ترکی که با گذرنامه های دیپلماتیک در اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان درخواست پناهندگی ارائه داده اند همچنین همسر و فرزندان این دیپلمات ها نیز دیده می شوند. از آنجایی که هیچ گونه آماری در این باره وجود ندارد تعداد 35 نفر لزوما آمار کامل و نهایی در این باره نیست.

در اوایل ماه اکتبر روزنامه زوددویچه سایتونگ گزارش داد که بعد از کودتای نافرجام در ترکیه برخی دیپلمات های ترک از کشور آلمان درخواست پناهندگی کرده اند. این روزنامه آلمانی در آن زمان تنها از حداقل سه مورد تقاضای پناهندگی از طرف دیپلمات های ترک خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در این باره اظهار نظری نکرد که آیا این درخواست ها برای پناهندگی تنها برای دیپلمات هایی است که در آلمان فعال هستند.

همچنین بر اساس اطلاعات اداره فدرال و پناهندگی آلمان از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی 3793 مورد درخواست پناهندگی از طرف ترک ها وجود داشته است، این در حالی است که در سال 2015 تنها 1767 مورد درخواست پناهندگی از طرف شهروندان ترک ثبت شده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعد از کودتای نافرجام در این کشور پاکسازی های گسترده ای را در بسیاری از بخش ها از جمله ارتش، پلیس، دادگستری، آموزش و پرورش و مطبوعات در پیش گرفت. ده ها هزار نفر بازداشت و یا از کار خود برکنار شدند. به اکثر دستگیر شدگان این انتقاد وارد می شد که با فتح الله گولن که در تبعید به سر برده و مغز متفکر کودتای نافرجام بوده است ارتباط داشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها