دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا مادری را که رژیم غذایی گیاهخواری سخت‌گیر یا همان «وگانیسم» را برای فرزندش در پیش گرفته بود، متهم کرد که جان فرزندش را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۹۵۹۵۳۵
دادگاهی شدن یک مادر به خاطر رژیم گیاهخواری شدید برای نوزاد ۱۱ ماهه!

به گزارش جام جم آنلاین ، دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا مادری را که رژیم غذایی گیاهخواری سخت‌گیر یا همان «وگانیسم» را برای فرزندش در پیش گرفته بود، متهم کرد که جان فرزندش را به خطر انداخته است.

وگان (Vegan) به فردی گفته می‌شود که نه تنها گوشت مصرف نمی‌کند، بلکه از خوردن هرگونه محصولات حیوانی دیگر مانند تخم مرغ، عسل ،لبنیات هم پرهیز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این زن ۳۰ ساله آمریکایی که ادعا می‌کند یک وگان است، غیر از مقادیر اندکی خشکبار و میوه‌های خشک شده، غذای دیگری به پسر ۱۱ ماهه اش نمی‌دهد.

الیزابت هاوک اواسط مهر ماه در دادگاه متهم شد، و بر اساس مدارک موجود در پرونده قضایی او، مسئولان محلی با همسر او که قبلا متارکه کرده است، برای مراقبت از فرزندشان تماس گرفته‌اند.

در برخی از کشورها، مانند ایتالیا، پس از آن که چندین مورد از فرزندان خانواده‌های وگان به دلیل سوء تغذیه روانه بیمارستان شدند، این رژیم غذایی سخت‌گیرانه برای کودکان و نوجوانان ممنوع شده است.

در کتاب «تغدیه کودک» آکادمی پزشکان اطفال ایالات متحده، فصلی جداگانه به گیاهخواری و وگانیسم اختصاص داده شده و در آن برنامه‌های غذایی متناسب و کنترل شده در این زمینه ارائه داده شده است.

شیلا مگی، متخصص متابولیسم و یکی از اعضای آکادمی آمریکایی پزشکان اطفال، می‌گوید «در مجموع برای کودکان می توان رژیم مطمئن غذایی وگان در نظر گرفت، اما باید با مشورت پزشک متخصص اعمال شود.»

او تاکید می کند که سنین کودکی و نوجوانی، دوره مهم و حیاتی برای رشد مغزی انسان‌هاست و پدر و مادرها باید در بسیاری از موارد، از جمله تغذیه کودکان خود، نهایت دقت و احتیاط را به خرج دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها