مجرم سابقه‌دار که با فریب پسر دانشجو در «بی‌تالک» او را به بیابان‌های اطراف تهران کشانده و پس از آزار، اموالش را سرقت کرده بود در دام پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۰۹
قرار بی‌تالکی برای جنایت سیاه

به گزارش جام‌جم، تحقیقات برای کشف راز این جنایت سیاه از هفته گذشته به دنبال شکایت پسر دانشجویی در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: سه ماه قبل با پسر جوانی در بی‌تالک آشنا شدم که خودش را مهندس و فردی پولدار معرفی کرد. هرازگاهی با هم چت می‌کردیم تا این‌که پسر جوان به نام ایمان از من خواست برای گردش بیرون برویم. پنجشنبه گذشته با هم در شرق تهران قرار گذاشتیم و من با خودرو به دنبال او رفتم. وقتی به محل قرار رسیدم، با مردی رو‌به‌رو شدم که با عکس پروفایلش خیلی فرق داشت. او از من خواست پشت فرمان بنشیند تا به یک محل تفریحی برویم. او مرا به بیابان‌های قیامدشت برد و با تهدید چاقو، مورد آزار و اذیت قرار داد.

وی ادامه داد: ایمان سپس تلفن همراه و 80 هزار تومان پولی را که همراه داشتم سرقت کرد و از محل گریخت. با رفتن او خودم را به خانه رسانده و موضوع را به پدرم گرفتم. همراه او برای شکایت به اداره آگاهی آمدیم. درخواست دارم او دستگیر شود تا به سزای کارش برسد.

پس از این شکایت و با دستور قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران تحقیقات برای دستگیری مرد شیطان‌صفت آغاز شد.

ماموران با ردیابی‌های پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را در شهریار شناسایی کرده و او را اواخر هفته گذشته دستگیر کنند. متهم پس از انتقال به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران منکر اتهامات خود شد، اما پس از روبه‌رو شدن با شاکی و دلایل پرونده لب به اعتراف گشود و به جرایمش اعتراف کرد و گفت: در شبکه‌های اجتماعی پرسه می‌زدم و با پسران دوست می‌شدم. آنها خیلی زود به من اعتماد می‌کردند. وقتی با شاکی قرار گذاشتم، تصمیم گرفتم از او سرقت کنم. او را به بیابان‌های قیامدشت کشانده و پس از اجرای نقشه شیطانی و سرقت اموالش گریختم.

بررسی قاضی کیفری نشان داد، متهم از مجرمان سابقه‌دار است که چهار فقره سابقه دارد. همچنین روی بدن او آثار بیش از 70 ضربه چاقو دیده می‌شد که نشان می‌داد متهم در گذشته خودزنی کرده است.

متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

به راحتی اعتماد نکنید

قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران در این باره هشدار داد: در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی افراد سودجویی پرسه می‌زنند که به‌دنبال سوء استفاده هستند. به‌دلیل این‌که ارتباطات در این شبکه‌ها رو در رو و حضوری نیست، مجرمان از هویت‌های جعلی استفاده می‌کنند و همیشه خود را به عنوان فردی با بهترین تحصیلات و وضع مالی خوب معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان نباید به‌راحتی به افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد کنند و اطلاعات شخصی و عکس‌های خود را در اختیار آنها قرار دهند. همچنین تا شناخت کاملی از آنها پیدا نکرده‌اند با دوستان مجازی قرار نگذارند تا در دام مجرمان گرفتار نشوند. خانواده‌ها نیز در پیشگیری نقش مهمی دارند و باید آگاهی لازم را به فرزندان خود بدهند و روی دوستی‌های آنها و حضورشان در شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشند. سعی کنند در خانه دوستان خوبی برای فرزندان باشند تا در صورت بروز مشکل فرزندان براحتی با آنها صحبت کرده و برای حل آن از والدین کمک بگیرند. این قاضی دادگستری در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی با مجرمان برخورد قاطع دارد و اجازه نمی‌دهد این افراد با اقدامات مجرمانه خود امنیت شهروندان را سلب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فرهاد
-
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
آزار در چه حدبوده؟؟؟
آقچه كندی
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
كارشناسی شما ؟؟؟
تربچه
-
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
ایندفعه هم كه آزاد شد میشه 71 جای ضربه چاقو و برمیگرده برای جان خانواده بعدی
با تشكر از قانون
پنجم ردی
-
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
آخه دانشجو ، اینقدر بی عقل ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها