رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با جام جم آنلاین:

عدم پرداخت360 میلیارد تومان مشوق های صادراتی سال 89 و 90

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از عدم پرداخت 360 میلیارد تومان مشوق های صادراتی سال 89 و 90به صادر کنندگان خبر داد .
کد خبر: ۹۵۸۵۱۴
عدم پرداخت360 میلیارد تومان مشوق های صادراتی سال 89 و 90

محمد لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در باره معوقات و عدم تحقق وعده های داده شده به صادر کنندگان گفت : متاسفانه باوجود همه مکاتبات و دستوری که توسط معاون اول رییس جمهوربرای پرداخت دیون دولت صادر شده است، متاسفانه پرداخت 360 میلیاردتومان مشوق های صادراتی سالهای 89- 90 عملی نشده است .

به گفته وی، متاسفانه در سازمان توسعه تجارت چون ریاست قبلی اعتقادی به پرداخت این دیون نداشت پیگیری لازم نیز از سوی وی صورت نگرفت وامیدواریم رییس جدید سارمان توسعه تجارت این موضوع راپیگیری کنند.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات برای صادرکنندگان سال گذشته هم مطرح شده بود، افزود: این وعده هم عملی نشد و فقط سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که صادرکنندگان برخی از کالاها بابت تسهیلاتی که از بانک توسعه صادرات دریافت کرده‌اند، بخشی از سود را تخفیف خواهند گرفت .

لاهوتی براین باوراست که یکی از اهداف برگزاری روز ملی صادرات تشویق صادرکنندگان است و قرار بر این بود که برای صادرکنندگان نمونه تسهیلات ویژه‌ای در نظرگرفته شود،‌وی توضیح داد :جدای از این تسهیلات، قرار بر این بود که کارت ویژه‌ای نیز برای آنها صادر شود تا در هر زمان که نیاز بود با مسئولان و وزراء دیدار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.

رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ صادرکننده نمونه انتخاب می‌شوند، افزود: پیشنهاد ما این است که وقتی تسهیلات خاصی برای صادرکنندگان در نظرگرفته نمی‌شود، این تعداد را به ۱۰۰ نفر یا بیشتر افزایش دهند و از هر رشته، حداقل دو نفر انتخاب کنند.

لاهوتی با اعلام اینکه در اغلب کشورهای دنیا برای صادرکنندگان نمونه کانال سبز ایجاد می‌کنند تا کاهش زمان را در فرآیند تولید و صادرات داشته باشند، گفت: با گذشت حدود ۱۴ سال از انتخاب صادرکننده نمونه، شرایط ویژه‌ای برای صادرکنندگان نمونه دیده نشده است.

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
-
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
۰
۰
مشوق های صادراتی جمله ایست كه فقط در ایران كاربرد دارد وكلاهیست كه برای سر دولت دوخته شده.تولید كننده جنسش را هرچه باشد با بهترین كیفیت قابل قبول واستانداردهای ثبت شده تولید میكند وانرا با كتابچه مشخصات فیزیكی وكیفی ببازار معرفی وبرای جنسش بازاریابی میكند وبا قرار دادهای بلند-مبان وكوتاه مدت میفروشد وانرا از طریق گمرك صادر میكند.بنظر نمیرسد در المان یا كشورهای صنعتی دیگر كاری غیراز این انجام گیرد.جنس اگر خوب باشد میخرند واگر نه روی دست صاحبش میماند.اینكار پیشگفته مكیدن خون دولت ودر نهایت ملت است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها