طرح تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت که به دلیل کمبود وقت در مجلس قبلی از دستور کار خارج شده بود؛ توسط تعدادی از نمایندگان بار دیگر به هیات رییسه مجلس تقدیم شد.
کد خبر: ۹۵۸۱۶۶
حقوق پزشکان از دلایل تحقیق و تفحص از نظام تحول سلامت است/ بخش درمان در حال ورشکستگی است

در این طرح که به امضای 14 نماینده رسیده؛ آمده است؛ بررسی نحوه توزیع اعتبارات طرح تحول سلامت بین "روستا و شهرها" و مناطق "برخوردار و محروم" ،تطبیق پرداختی به پزشکان و دست‌اندرکاران بخش سلامت با قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی نحوه پرداخت حق‌الزحمه پزشکان و پرستان بخش دولتی و عمومی قبل از اجرا و پس از اجرای طرح تحول سلامت از جمله مفاد این طرح است.

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران که یکی از امضاءکنندگان این طرح است در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در این باره اظهارداشت:ابهامات زیادی در خصوص این طرح مطرح شده بود به همین دلیل نمایندگان مجلس برای روشن شدن موضوع و رفع ابهامات تصمیم به بررسی مجدد این طرح گرفتند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابهامات ، تداخل طرح تحول نظام سلامت با بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بود افزود:یکی از برنامه های ما در بخش سلامت تمرکز بیمه ها و یکی شدن آنهاست برای انجام این کار نیاز است دریابیم که طرح تحول نظام سلامت چقدر موفقیت آمیز بوده و آیا با سرنوشت جامعه تامین اجتماعی متصل است یا نه.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از دلایل عمده بررسی مجدد این طرح ،بحث منابع مالی و حقوق های دریافتی پزشکان است گفت:از سوی دیگر بسیاری از کمبودها و ورشکستگی ها در بخش درمان کشور سبب شده که از روش های نامناسب برای تامین مالی استفاده شود. اینها از دلایلی بود که نمایندگان را وادار به بررسی مجدد این طرح کرد

وی درباره این پرسش که چرا هیچ یک از اعضای کمیسیون بهداشت از امضا کنندگان این طرح نیستنداظهارداشت:برای اینکه بررسی این موضوع بیشتر به عهده نمایندگان کمیسیون اجتماعی است درواقع کمبود در امور مالی دولت و رضایت مردم ومشتریان جزو وظایف کمیسیون اجتماعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
آرش
-
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
دولت باید در مورد در آمد های كلان و بی حساب و غیرمتعارف پزشكان فكر و اقدامی اساسی بكند. در جامعه ما یك نفر ما مدرك دكتری مهندسی برق و عضو هیئت علمی دانشگاه در ماه 5 میلیون تومان در آمد دارد ولی به گفته آقای پزشكیان درآمد میانگین پزشكان دولتی 190 میلیون تومان در ماه است. آیا عادلانه است؟
یك پزشك
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
دوست عزیز،چرا شما یك درصدی از پزشكان متخصص و وابسته رو در نظر میگیرید كه اونها هم با زد و بند همچین حقوقهایی رو میگیرند؟!!!!چرا شما اكثریت پزشكان عمومی و متخصص رو در نظر نمیگیری كه با این همه جون كندن و شب بیداری حقوقشون به دو میلیون هم نمیرسه و قراردادی هستن و همون چندر غاز رو در پایتخت مملكت حتی الان حدود هشت ماه تا سیزده ماه هست نگرفتن...اینقدر هم از بقیه قرض كردن كه نمیدونن باید چكار كنن و زندگیشون رو چجوری بگذرونن...وا اسفا به وزارت محترم!!!!! بهداشت كه این مسائل رو میدونه و فقط برای اینكه وجهه خودش رو خوب جلوه بده در انظار عموم سكوت میكنه...ای كاش این نوشته ها رو شخص وزیر هم میخوندن و به جای قمپز در كردن سری به بیمارستانهای دولتی در همین پایتخت میزدن نه جای دیگه...مثل بیمارستان لولاگر وابسته به دانشگاه علوم پزشكی ایران...:(((
مسعود
-
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
خدا پدرتان را بیامرزد. از زمان شروع طرح تحول نظام سلامت فریاد زدیم كه این طرح اوج بی عدالتی است كسی گوش نداد خداراشكر میكنیم كه بالاخره نمایندگان به این فكر افتادندكه این طرح ظالمانه و بدور از عدالت را بررسی كنند.انشاءالله همانطور كه ما ضعفهای بسیار زیاد اون را مشاهده كردیم نمایندگان محترم هم به آن برسند.
علی
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
شما فكری بحال درآمد كارمندی پزشكان عمومی كنید كه بخش اعظم بار سلامت مردم بر دوش آنهاست. درآمد های نجومی برای كمتر از ده درصد متخصصین صدق میكند.
سلیمان
-
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
وقتیكه به قول آقای پزشكیان دكترا حقوق های گزاف را میگیرند توقع داریند ورشكست نشوند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها