معاون دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری درباره تمهیدات این سازمان در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: نرخ بلیت‌ و کرایه ناوگان به‌غیر از شرایط خاص و بدون تائید مراجع حاکمیتی نباید افزایش یابد.
کد خبر: ۹۵۸۱۶۲
بلیت اتوبوس گران نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نیما شهرزاد اظهار داشت: نرخ‌های فعلی با وجود افزایش ۲۰ درصدی دو ماه قبل، به قیمت قبلی بازگشته و هیچ‌گونه افزایشی حتی برای ایام اربعین نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به مالکیت ۱۰۰ درصدی بخش‌ خصوصی بر ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای کشور، این ناوگان فقط در شرایطی خاص از جمله افزایش تقاضا برای سفر به استان‌های ایلام و خوزستان و افزایش ترددهای یکسرخالی، عوامل خاص دیگر و با تائید مراجع حاکمیتی و دولتی، مجاز به افزایش نرخ هستند.

معاون دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تصریح کرد: تلاش‌ سازمان راهداری در جهت جلوگیری از افزایش نرخ بلیت برای ایام اربعین است تا مانند سال گذشته، شاهد افزایش سه الی چهار برابری قیمت بلیت و کرایه به دلیل ازدحام غیرمنتظره جمعیت و عبور زائران از مرز بدون روادید و ثبت‌نام قبلی نباشیم.

شهرزاد با اشاره به برنامه کمیته حمل‌ونقل در ستاد اربعین گفت: تمام تلاش این کمیته در جهت تأمین تمامی امکانات برای جابجایی زائران در کمترین زمان و با کمترین هزینه است.

به گفته معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری، سال گذشته با توجه به افزایش نرخ کرایه و بلیت تا چهار برابر، نرخ مصوب از سوی مالکان اتوبوس‌ها به دلیل ازدحام مسافر، ترافیک ۱۲ ساعته جاده‌ها، افزایش مصرف سوخت ناوگان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با افزایش نرخ کرایه و جبران تردد یکسرخالی تا دو برابر نرخ مصوب، موافقت کرد.

معاون دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری یادآور شد: مسافران و زائران در صورت مشاهده افزایش نرخ بلیت و کرایه حتی مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، می‌توانند به ادارات کل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها یا دفاتر نمایندگی مستقر در پایانه‌ها مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
احمد
-
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
چرا همه چی باید بره بالا -چرا قانونی وضع نمیشه كه قیمتها تا ده سال ثابت بمونه -بخاطر همین مسائله كه امار خودكشی هم میره بالا اگه قیمتها رو بیاریم پایین خود به خود همه چی میاد پایین
انصاری
-
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
سلام حدود دوماه است قیمت بلیط های ترون شهری ۲۰ درصد گران شده است آیا هنوزهم برای گران كردن بلیط ها جیی باقی مانده است؟ ظاهراّ گرانی گوشت ولبنیات ومیوه وارزاق عمومی وتلفن واجاره مسكن درمحاسبه نرخ تورم اثری ندارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها