گفت و گوی یک فیلم ساز با جام جم آنلاین:

مستند « پدر بودن» حاصل 39 سال تصویر است

لذت مادر و پدر شدن در نزد هر جوانی با یک استرس دائمی و سوالات عجیب و غریب همراه است. نگرانی های بسیار از روزهای آتی در تعامل و چالشی مستمر با ذوق و شوق ورود یک مهمان تازه وارد به زندگی است.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۸
مستند « پدر بودن» حاصل 39 سال تصویر است

به گزارش جام جم آنلاین ،یک فیلم ساز جوان این نگرانی ها، شادی ها و خوف و رجای این ایام را در قالب مستندی با عنوان « پدر بودن» ساخته است و بزودی از شبکه مستند پخش خواهد شد. این نگاه متفاوت و جالب به موضوع پدر شدن، بهانه ای را برای گفت و گو با مرتضی جذاب، تهیه کننده مستند بوجود آورد.

آقای جذاب، چه شد که به فکر ساختن مستند « پدر بودن» افتادید؟

فکر ساختن این فیلم همزمان با خبر پدرشدن خودم شکل گرفت و دغدغه های خود در رابطه با پدرشدن باعث شکل گیری طرح اولیه فیلم و سپس شروع نوشتن فیلم نامه و ارائه به شبکه شد که پس از موافقت ساخت آن آغاز شد.

هدف فیلم چیست و مخاطبان آن چه کسانی هستند؟

فیلم مستند « پدر بودن» به دنبال جواب سوالی است که هر مردی قبل و بعد از ازدواج و حتی شاید قبل تر از آن به صورت یک مسئله مهم در ذهن خود مطرح می کند. پدر شدن با توجه به این که یک امر ذاتی و غریزی است همیشه چالشی برای مردان است که با توجه به مشکلات جوامع شهری و مدرن امروزی این چالش بزرگتر شده است، فیلم ساز در این فیلم تلاش می کند از پدران اطرافش و پدر خود الگوسازی کند و به دنبال آن زمینه ای برای مرور تمام دوران زندگی خود ایجاد کند.
همچنین جامعه هدف فیلم، جوانها و تمام زوج هایی هستند که در آستانه تصمیم گیری مهم برای فرزنددار شدن هستند.

تصویربرداری این مستند از چه زمانی کلید خورد؟

اگر بخواهم دقیق بگویم شاید بتوان گفت که تولید این فیلم سی و نه سال طول کشید درست از زمانی که پدرم اولین تصاویر را با دوربین هشت میلیمتری از من که تازه متولد شده بودم گرفت و اکثرا در فیلم استفاده شده که فضای نو و جدیدی را به فیلم به خاطر بکر بودن می بخشد. زیرا بسیاری از این تصاویر در واقع اتقاقات جامعه را در زمان خود به بیننده منتقل می کند اما به غیر از اینها از شروع کار روی متن تا پایان تدوین خود به تنهایی حدود هشت ماه زمان برد که البته بیشتر زمان صرف نوشتن متن و طراحی ساختار شد.

در حال حاضر مستند در چه مرحله ای است؟

این مستند اکنون در مرحله فاین کات است و به زودی صداگذاری فیلم آغاز می شود. پس از اتمام کار پیش بینی شده تا از شبکه مستند سیما پخش شود.

عوامل تهیه این مستند را معرفی می کنید؟

عوامل این فیلم مستند عبارتند از: طراح و کارگردان: مرتضی جذاب، فیلمبردار: فرهاد طالبی نژاد، تدوین و نویسنده و نریتور : بابک حیدری، صدابردار و صدا گذار: شاهین پورداداشی، دستیار فیلمبردار: علی پزشکی، مدیر تولید: محتشم فدایی، عکاس: مجید پیل افکن، دستیار کارگردان: تکتم عابدیان، دستیار تدوین: احسان امینی میلانی، مشاور رسانه ای: سپیده حیدرآبادی، تهیه کننده، مرتضی جذاب. البته خودم، پدرم و همسرم در مستند نقش محوری داریم.

و سخن پایانی یک فیلم ساز؟

تا به حال فیلمی نساخته ام که بخواهد مخاطب را فقط سرگرم کند یا آموزش بدهد، همیشه هدفم به فکر واداشتن مخاطب است. البته امیدوارم در این راه موفق عمل کرده باشم.

محمد زندکریمخانی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها