تبریز ـ خبرنگار اطلاعات: بعدازظهر دیروز غواصان نیروی دریایی جنازه معاون کنسولگری فرانسه در تبریز را که روز جمعه گذشته در مرداب «قوری‌گل» غرق شده بود، پیدا کردند.
کد خبر: ۹۵۷۳۹۲

به‌طوری که خوانندگان عزیز استحضار دارند روز جمعه گذشته آقای «ایروان» معاون کنسولگری فرانسه در تبریز به اتفاق دختر یکی از همکاران خود بنام «دانیل» بقصد گردش و قایق سواری به مرداب «قوری‌گل» واقع در نزدیکی بستان‌آباد تبریز رفتند ولی در میان مرداب ناگهان قایق لاستیکی آنها واژگون شد و در نتیجه آقای ایروان پس از نجات دادن دوشیزه «دانیل» خود در کام مرداب فرورفت و جنازه‌اش ناپدید شد.

در جستجوی جنازه از فردای همان روز براثر اقدامات فرماندار و فرمانده هنگ ژاندارمری تبریز برای پیدا کردن جنازه آقای ایروان فعالیت شدیدی شروع شد و عده‌ای شناگر برای این منظور به محل اعزام گردید. در این جستجوها نتیجه‌ای حاصل نگردید تا این‌که پریروز به دستور فرمانده نیروی دریایی عده‌ای از غواصان مخصوص نیروی دریایی بلافاصله از بندر شرفخانه به محل مرداب «قوری‌گل» عزیمت کردند و بعدازظهر دیروز پس از تلاش و فعالیت زیاد جنازه را در یکصد متری قسمت شرق مرداب در عمق 2.5 متری کشف کردند. پس از کشف جنازه، بازپرس شعبه 5 دادسرای تبریز در محل حضور یافت و پس از انجام تشریفات قانونی اجازه دفن جنازه را صادر کرد.

جنازه آقای ایروان تحویل مسئولان کنسولگری فرانسه در تبریز شد و از آنجا به تهران منتقل گردید.

30 خرداد 1341 اطلاعات

پسر 40 ساله یک پیرمرد 80 ساله از فرط شرم مرد!

در یکی از قراء تابعه شهرستان بیجار پدر و پسری به علت اختلاف بر سر چیدن علف به زد و خورد پرداختند. پدر در نتیجه با ضربه داس مجروح شد و ساعتی بعد پسر از فرط تاثر سکته کرد و مرد. خبرنگار ما در بیجار می‌نویسد: پریروز بین علی‌وردی هشتاد ساله اهل قریه «گرگین» و پسر چهل ساله او علیجان به علت اختلاف بر سر چیدن علف زد و خوردی در گرفت و در این زد و خورد پسر با ضربات داس پدرش را مجروح ساخت.

ساعتی بعد عده‌ای از اهالی در محل واقعه حضور یافتند و علی‌وردی را که بر اثر ضربات وارده بیهوش شده بود به ده منتقل کردند و در منزل بستری نمودند ولی در همان هنگام علیجان پسر علی‌وردی که از نزاع با پدرش متاثر و پشیمان شده بود به گمان این‌که پدر خود را کشته است دچار ناراحتی قلبی شد و فوت کرد. فعلا پرونده این جریان از طرف مقامات قانونی بیجار تحت رسیدگی است.

30 خرداد 1341 اطلاعات

قتل در فرح‌زاد

ساعت یازده و نیم دیشب جوان 21 ساله‌ای به نام حسین که ضمن نزاعی در فرح‌زاد مجروح شده بود در بیمارستان سینا درگذشت. بعدازظهر دیروز در فرح‌زاد زد و خوردی بین چند نفر درگرفت و در این میان حسین گردوفروش با ضربات چاقو به‌سختی مجروح شد و ساعت 8 و نیم دیشب به بیمارستان سینا منتقل گردید ولی مجروح سه ساعت بعد در نتیجه جراحات وارده فوت شد.

به قراری که خبرنگار ما اطلاع می‌دهد، مامورین ژاندارمری فرح‌زاد عده‌ای را به اتهام قتل دستگیر کرده‌اند. حسین مقتول این حادثه ساکن شمیران می‌باشد و تاکنون درباره علت نزاع اطلاعی در دست نیست.

28 خرداد 1341 اطلاعات

انتخاب اولین کدخدای زن در ایران

برای اولین بار در ایران زنی از طرف وزارت کشور به عنوان کدخدا تعیین شد. وی خانم گلنار یبلوئی نام دارد و ۳۵ ساله است که به سمت کدخدای دهکده «خمسلو» از قراء فریدن اصفهان منصوب شده است. حکم کدخدایی گلنار از طرف آقای شریعتی اهری فرماندار فریدن صادر گردید و طبق این حکم نامبرده از روز 5 شهریور 42 با سمت کدخدایی در این قریه مشغول به کار شده است.

خمسلو از قراء بزرگ و پرجمعیت فریدن است. خانم یبلوئی در مصاحبه با خبرنگار ما در فریدن، برنامه کار خود را به این شرح اعلام کرد:

۱ـ ایجاد صلح و صفا بین اهالی و رفع هرگونه اختلاف

۲ـ بالا بردن سطح کشت و ازدیاد محصولات کشاورزی

۳ـ حفظ نظم محل و بالا بردن سطح فکر بانوان و راهنمایی آنان در امور خانه‌داری و امور اجتماعی

۴ـ اجرای قانون و دستورات دولتی با رعایت عدالت و مساوات

۵ـ وصول کامل سهمیه ۵ درصد عمران از مالکین و کوشش در راه پیشرفت امور فرهنگی

11 شهریور ۱۳۴۲ کیهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها