طلسم قرمزها بدجوری شکست

پرسپولیس با اقتدار صدرنشین شد

پرسپولیس بلافاصله بعد از پایان تعطیلات لیگ، صدر جدول را از تراکتورسازی پس گرفت تا رقابت این دو مدعی جدی قهرمانی، زیباتر و جذاب‌تر از گذشته شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۷۴

بعد از برد استقلال در مشهد و تساوی تراکتورسازی در تهران، نوبت به پرسپولیس رسید تا از موقعیت طلایی به وجود آمده استفاده کند و در حضور نزدیک به 15 هزار نفر، با برد نفت تهران به صدر جدول برسد. شاگردان برانکو نیمه‌اول را کاملا از شاگردان علی دایی گرفتند، دو گل زدند و چند موقعیت عالی را هم از دست دادند. گل اول پرسپولیس را حسین ماهینی در دقیقه 14 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. از این دقیقه تا پایان نیمه‌اول پرسپولیس تسلطی مطلق بر بازی داشت، اما فقط یک بار در دقیقه 30 توسط مهدی طارمی به گل رسید تا نیمه‌اول با برتری 2 بر صفر پرسپولیس تمام شود. علی دایی که از نمایش شاگردانش ناراضی بود در تصمیمی کاملا ریسکی، بین دو نیمه، سه تعویض انجام داد تا در نیمه‌دوم بازی به دست نفت بیفتد. این تیم در 39 دقیقه ابتدایی نیمه‌دوم، چند موقعیت بی‌نظیر را از دست داد تا باز هم نوبت به پرسپولیس برسد. دقیقه 82 بود که کمال کامیابی‌نیا گلی زیبا به ثمر رساند و برتری قرمزپوشان سه‌گله شد. قرمزهای تهرانی فرصت داشتند یک بار دیگر هم دروازه حریف را باز کنند که شوت سرکش کامیابی‌نیا را دروازه‌بان نفت به کرنر فرستاد. سرانجام پرسپولیس این بازی را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود تمام کرد تا طلسم چهار ساله خود را با بردی شیرین و قاطعانه و پرگل بشکند و به صدر جدول سلامی دوباره کند.

کار ارزشمند سیدجلال

سیدجلال حسینی که یکی از بهترین‌های مقدماتی جام‌جهانی در دنیاست در ابتدای بازی دیروز با نفت، دست به کار قشنگی زد. او قبل از آن‌که بازی شروع شود، با تیشرتی که عکس منصور پورحیدری بر آن نقش بسته بود به زمین آمد و مقابل دوربین عکاسان قرار گرفت. کار سید جلال بسیار زیبا بود و مطمئنیم هواداران با فرهنگ پرسپولیس هم در این روزهای عزیز برای سلامت و شفای اسطوره آبی‌ها دعا می‌کنند.

سایپا ترمز تراکتور را کشید

تراکتورسازی تبریز که پس از دو برد پیاپی برابر ذوب‌آهن و سیاه‌جامگان، با صدرنشینی به تعطیلات رفت، دیروز در برابر سایپا تن‌به تساوی بدون گل داد تا دو امتیاز ارزشمند را در رقابت با پرسپولیس از دست بدهد. دیدار دیروز سایپا و تراکتورسازی در عین ناباوری با تساوی بدون گل تمام شد. دیداری که هم حسین فرکی، سرمربی سایپا و هم غلامرضا رضایی،‌بازیکن این تیم معتقد بودند باید با برتری سایپا به پایان می‌رسید. تراکتورسازان در حالی از پس سایپا بر نیامدند که در این دیدار جاسم کرار، هافبک عراقی و طراح خود را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت.

تابلوی نتایج دیروز:

سیاه‌جامگان صفر ـ استقلال یک

گل: کاوه رضایی (27)

ماشین‌سازی تبریز یک ـ استقلال خوزستان 3

گل‌ها: مهرداد بایرامی (30) برای ماشین‌سازی و علی‌اصغر عاشوری (38)، مانوئل فرناندز (59ـ گل به خودی) و سلمان بحرانی (76) برای استقلال

ذوب‌آهن 2 ـ سپاهان صفر

گل‌ها: مرتضی تبریزی (49 و 78)

پرسپولیس3 ـ نفت تهران صفر

گل‌ها: حسین ماهینی (14ـ پنالتی)، مهدی طارمی (30) و کمال کامیابی‌نیا(83)

سایپا صفر ـ تراکتورسازی صفر

خداحافظی نیمه تمام محرم

سپاهان و ذوب‌آهن در حالی دیروز دربی اصفهان را برگزار کردند که ساعتی قبل از این مسابقه از اصفهان خبر رسید محرم نویدکیا، کاپیتان این تیم در پایان این بازی رسما از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

محرم قرار بود در پایان بازی دیروز با ذوب‌آهن، از سپاهان و فوتبال خداحافظی کند، اما شکست تلخ 2 بر صفر مقابل تیم همشهری موجب شد احسان حاج‌صفی اجازه ندهد این خداحافظی در چنین روز ناخوشایندی ثبت شود. به نظر می‌رسد مراسم خداحافظی محرم در پایان بازی سپاهان با سیاه‌جامگان (جمعه 30 مهر در فولادشهر) انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها