تقدیر رئیس فدراسیون فوتبال از رسانه‌ملی

پیروزی تاریخی با شور حسینی

مسابقه فوتبال میان ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا که در هفته‌های اخیر باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها در میان مردم متدین و برخی علما شده بود، با برنامه‌ریزی مسئولان و حضور متین هواداران ایرانی که با پوشش زنده رسانه ملی همراه بود، به فرصتی برای معرفی نهضت عاشورا تبدیل شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۲۶

انجام برگزاری بازی دو تیم ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، موضوعی بود که به گفته مسئولان مربوط خارج از اختیار مقامات کشورمان بوده و رایزنی‌ها برای جابه‌جایی این دیدار نیز جواب نداده است.

در چنین شرایطی اگر ایران حاضر به برگزاری این مسابقه نمی‌شد، علاوه بر واگذاری این بازی، دو بازی بعد را نیز از دست می‌داد و این عملا به معنی راه نیافتن ایران به جام‌جهانی بود که تبعات منفی به همراه داشت. بر همین اساس بود که این موضوع در شورای امنیت کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که این بازی با حفظ تمام شعائر مذهبی برگزار شود.

همین اتفاق هم افتاد و در روز سه‌شنبه و درحالی که ورزشگاه آزادی، همچون حسینیه بزرگی، سیاهپوش شده بود، بازی دو تیم ایران و کره جنوبی برگزار شد و میان دو نیمه نیز مردم به عزاداری پرداختند و شاهد پیروزی تاریخی تیم ملی کشورمان بودیم. حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران به همین بازی اشاره کرد و گفت: محبت امام حسین(ع) کار خود را کرد، هیچ حرمت‌شکنی نشد و ورزشگاه به مجلس عزاداری امام حسین(ع) تبدیل شد، اینها نهضت سیدالشهدا را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خطیب جمعه تهران با اشاره به عصبانیت سعودی‌ها از برگزاری این مسابقه فوتبال، افزود: یکی از روزنامه‌های سعودی که در همین رابطه لجن‌پراکنی می‌کند، نوشت «مردم ایران ورزشگاه را به حسینیه تبدیل کردند و در آن فریاد یا حسین سر دادند.»

اشاره حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیداحمد خاتمی به گزارش روزنامه ایلاف عربستان بود که نوشت: «هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کردند تا جایی‌که به جای سر دادن شعارهای فوتبالی، فریاد یاحسین سر دادند.» خطیب جمعه تهران گفت: در عزاداری امسال، رسانه ملی سنگ‌تمام گذاشت و با مردم همراهی کرد، پخش عزاداری استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شد و این پدیده ستودنی بود.

رئیس فدراسیون فوتبال هم در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما از اقدام رسانه‌ملی در پوشش زنده مسابقه فوتبال ایران و کره‌جنوبی قدردانی کرد.

در نامه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: شامگاه تاسوعای امسال در سه شنبه گذشته شاهد برگزاری الزامی مسابقه انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه مابین ایران و کره جنوبی بودیم. در ایامی که همه مردم سیاهپوش، عزادار واقعه جانسوز کربلای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 یار باوفای تاسوعا و عاشورا بودند در ورزشگاه بزرگ آزادی شاهد تجلی یک ورزشگاه، یک حسینیه با حضور انبوه دلباختگان حسینی و علاقه‌مندان تیم ملی بودیم که پرشور با نغمه لبیک یا حسین هم حرمت‌گذار روز تاسوعا و شب عاشورا بودند و هم تیم ملی خویش را مورد حمایت قرار دادند و چهره حسینی و عاشورایی علاقه‌مندان فوتبال و رویداد خالصانه فرهنگی هواداران ملی فوتبال را به نمایش درآوردند.

رئیس فدراسیون فوتبال خطاب به دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی افزوده است: ضمن تقدیر صمیمانه از هواداران ارزنده تیم ملی که متعهدانه این حماسه بزرگ فرهنگی را فراهم کردند، به این‌وسیله از برنامه‌ریزی، هماهنگی و همفکری پیش از این رویداد و تهیه گزارش‌های ارزشمند و پوشش کامل از روزها و ساعت‌های قبل از بازی، حین و بعد از بازی توسط همکاران پرتلاش صداوسیما بویژه شبکه سه سیما، رادیو ورزش و دیگر بخش‌ها و شبکه‌ها و برنامه‌ها و عوامل فنی و مدیریتی و اندیشه‌های راهبردی حضرتعالی متواضعانه تشکر و تقدیر می‌نمایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها