کشمش پلو یکی از غذاهای لذیذ شمالی است که در ایام محرم و در هیات‌های عزاداری طبخ می‌شود. طبخ این پلوی مخلوط در بابل و آمل رواج بسیاری دارد.
کد خبر: ۹۵۴۷۵۵

برای تهیه کشمش پلو به این مواد احتیاج دارید:

برنج معطر: 4 پیمانه / مرغ: یک عدد / کشمش پلویی: 7 قاشق غذاخوری / پیازداغ: 4 قاشق غذاخوری / رب‌نارنج: 3 قاشق غذاخوری / زعفران دم شده: 4 قاشق غذاخوری / روغن حیوانی یا کره: 100 گرم / نمک، فلفل: به میزان لازم

مرغتان را از میان مرغ‌های کوچک یا جوجه انتخاب کنید تا طعم مطبوع‌تری داشته باشد. بعد از شستن و پوست گرفتن به مرغ نمک و فلفل و کمی زعفران آب شده بزنید و سرخ کنید. هر دو طرف مرغ که سرخ شد رب نارنج را در یک لیوان آب بریزید و حل کنید و روی مرغ هایتان پخش کنید. پیاز داغ را هم به مرغ اضافه کنید و بگذارید مرغ کاملا بپزد.

کشمش‌ها را در کره یا روغن حیوانی همراه زعفران سرخ کنید. برنجتان را که 3 ساعت قبل خیس کرده اید آبکش کنید و دم کنید. سپس مقداری از برنج دم‌کرده، کشمش، زعفران و روغن حیوانی داغ کرده را با هم مخلوط کنید. هنگام سرو برنج ساده را بکشید و مرغ را روی آن قرار دهید و بعد مخلوط برنج زعفرانی و کشمش را رویش بریزید.

اگر طعم ترش‌تری برای مرغ دوست دارید به جای رب نارنج می‌توانید از رب انار ترش استفاده کنید. کمی کرفس سرخ شده هم کنار این غذا طعم مطبوعی دارد. کشمش پلو همراه با ماست بورانی خورده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها