کمتر کسی پیدا می شود که تا امروز دو مجموعه (فرانچایز) ویدیویی PES و فیفا را تجربه نکرده باشد! این دو مجموعه پرطرفدار رقابت تنگاتنگی را از زمان انتشار تجربه کرده اند و طرفداران خاص و پرو پا قرصی دارند.
کد خبر: ۹۵۴۴۰۲
فروش چهل برابری FIFA 17 نسبت به PES 2017

تا به امروز نسخه های متعددی از دو مجموعه پی اس و فیفا عرضه شده که در برخی نسخه ها، عملکرد بازی PES بهتر از فیفا بوده و در برخی نسخه های دیگر نیز، قضیه کاملا برعکس است. متاسفانه کمپانی کونامی در چند سال اخیر افت شدیدی در زمینه ساخت فرانچایز PES کرده به طوری که حتی صدای اعتراض طرفداران این سری نیز به گوش می رسد. گرافیک پایین و گیم پلی نه چندان جذاب و اشتباهات داوری از جمله مشکلات چند نسخه اخیر این بازی به شمار می رود. همین مسئله باعث گردید که محبوبیت سری FIFA بیشتر و بیشتر شود و سود خوبی حاصل بخش ورزشی کمپانی الکترونیک آرتز شود؛ به طوری که هم همچنان شاهد فروش بی نظیر فیفا ۱۶ هستیم! طبق روال همیشه، در اوایل پاییز دو کمپانی کونامی و الکترونیک آرتز نسخه های جدید PES و فیفا را عرضه کردند که بنا به گزارشات منتشر شده، فروش عنوان FIFA 17 در کشور بریتانیا ۴۰ برابر عنوان ویدیویی Pro Evolution Soccer 2017 است.

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک ، کمپانی کونامی در نسخه ۲۰۱۷ عنوان Pro Evolution Soccer تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مشکلات نسخه های پیشین مجموعه خود را برطرف کند و گیم پلی بازی را بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک تر کند. این کمپانی در ساخت نسخه های کنسول های نسل هشتم یعنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، موتور سازنده بازی را ارتقا داد تا بازی از گرافیک قابل قبولی بهره ببرد. اما نسخه رایانه شخصی بازی Pro Evolution Soccer 2017 همچنان از موتور قبلی ساخته شده و به همین خاطر شاهد گرافیک بسیار ضعیف بازی هستیم. در سراسر فضای مجازی مشاهده شد که طرفداران پر و پا قرص مجموعه پی اس نیز نسبت به گرافیک بازی معترض هستند. البته نباید از پیشرفت های نسخه ۲۰۱۷ بازی چشم پوشی کنیم چرا که در بخش گیم پلی، شاهد پیشرفت چشم گیری هستیم.

در آن طرف، کمپانی الکترونیک آرتز که در چند سال اخیر عملکرد فوق العاده ای از خود به جا گذاشته است، با تغییر موتور سازنده بازی فیفا ۱۷ به فراست بیت، بار دیگر با قدرت در صحنه رقابت حاضر شد. موتور سازنده فراست بیت جدیدترین موتور بازی ساز کمپانی الکترونیک آرتز به حساب می آید که جدیدترین عناوین ویدیویی این شرکت به کمک این موتور ساخته و طراحی شده اند. میزان فروش عنوان FIFA 16 نسبت به بازی Pro Evolution Soccer 2016، بسیار زیاد بود و حتی در آخرین جدول فروش هفتگی عناوین ویدیویی، شاهد حضور این عنوان در جایگاه بسیار خوب بودیم. حال با توجه به تغییر موتور بازی FIFA 17 و افزودن قابلیت های جدید از جمله بخش داستانی، گویا بازیکنان زیادی به سراغ تجربه این عنوان رفته اند و کمتر کسی بازی پی اس ۲۰۱۷ را به فیفا ۱۷ ترجیح داده است.

در کشور بریتانیا، بازی فیفا همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اما به نظر می رسد که محبوبیت آخرین نسخه FIFA، از حد عادی خود نیز بیشتر است؛ به طوری که در هفته اول انتشار دو عنوان PES 2017 و FIFA 17، اختلاف زیادی میان فروش این دو بازی مشاهده می شود. بر اساس اطلاعات درج شده در منابع معتبر خارجی، عنوان فیفا ۱۷ در این کشور موفق شده ۴۰ برابر Pro Evolution Soccer 2017 فروش کند!

عنوان فیفا ۱۷ ضمن شکست رقیب خود، رکورد نسخه های پیشین خود را نیز شکست! نسخه ۲۰۱۷ بازی FIFA توانست به موفق‌ ترین نسخه‌ کل مجموعه فیفا تبدیل شود و لقب پرفروش ترین بازی هفته اول این مجموعه را از آن خود کند. با اینکه کمپانی ژاپنی کونامی در ساخت نسخه ۲۰۱۷ بازی Pro Evolution Soccer (تنها رقیب مجموعه فیفا) تمام سعی خود را به کار گرفت تا محصولی هیجان انگیز تولید و عرضه کند، باز هم شکست خورد و بدترین سال خود را از نظر فروش مجموعه پی اس تجربه کرد! کونامی امسال هم نتوانست اختلاف فروش مجموعه پی اس را به فروش مجموعه فیفا نزدیک کند.

آقای دنیل احمد (Daniel Ahmad)، یکی از تحلیل گران صنعت گیم، در جدیدترین صحبت های خود به میزان فروش بازی فیفا ۱۷ و Pro Evolution Soccer 2017 اشاره کرد! ایشان مدعی است که بازی FIFA 17 در کشور بریتانیا، تا به امروز بیش از ۱٫۱ میلیون نسخه به فروش رفته است. این در حالی است که کونامی تنها ۵۰ هزار نسخه از عنوان پی اس ۲۰۱۷ را به فروش رسانده است. به علاوه، دنیل احمد پیش بینی می کند که امسال، میزان فروش عنوان Pro Evolution Soccer 2017 نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت!

دنیل احمد در میان صحبت های خود اعلام کرد که بسیاری از بازیکنان عناوین فوتبال به دنبال مشاهده رقابت دو عنوان FIFA و PES هستند و سعی دارند هر سال با عرضه نسخه جدید مجموعه پی اس، میزان عملکرد بازی را بسنجند. ناگفته نماند که ساخته کونامی (PES 2017)، دو هفته زودتر از ساخته الکترونیک آرتز در بازار جهانی عرضه گشت. گویا عرضه زودهنگام بازی هم نتوانست نظر طرفداران فیفا را تغییر دهد و همچنان به شکست خود ادامه می دهد.

شایان به ذکر است دو بازی فیفا ۱۷ و پی اس ۲۰۱۷ به ترتیب در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۶ (مصادف با سه‌ شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵) و ۱۳ سپتامبر (سه‌ شنبه ۲۳ شهریور) برای کنسول های نسل هشتم و هفتم سونی و مایکروسافت (پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳، ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰) و همچنین رایانه های شخصی ویندوزی عرضه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Germany
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
پی اس بازی خوبی هستش من از 2013فقط دارم پی اس بازی میكنم به نظر من اشكال پی اس اصلی ترینش كمبود جام تو این بازی هستش الان پی اس هیچ جام داخلی رو نداره فقط چند تا جام در سطح اروپایی و یه دونه هم جام باشگاههای جهان رو داره. كلا این موضوع باعث شده من امسال قید پی اس رو بزنم

نیازمندی ها