در همایش مدیران شیلات ایران و نروژ مطرح شد؛

دریا؛ محور توسعه گیلان

استاندار گیلان در حاشیه همایش مشترک مدیران شیلات ایران و نروژ گفت : شرایط اقلیمی گیلان برای توسعه آبزی پروری بسیار مساعد است و استفاده از ظرفیت دریا یکی ازمحورهای اصلی توسعه‌ی گیلان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۰
دریا؛ محور توسعه گیلان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، محمدعلی نجفی افزود: سواحل گیلان ظرفیت تولید حداقل 300 هزار تن انواع ماهی را دارد که یکی از راه‌های استفاده از آنان بهره گیری از پرورش ماهی در قفس است .

وی با دعوت از وزیر شیلات نروژ و سفیر این کشور برای سفر به گیلان و بازدید از توانمندی‌های شیلاتی و آبزی پروری استان گفت: نروژ دارای تجارب ارزنده‌ای درباره پرورش ماهی در قفس بوده و ما می توانیم از این توانمندی ها از طریق همکاری های بخش خصوصی دو کشور استفاده کنیم .

به گفته استاندار گیلان؛ پشتیبانی‌های لازم را از همکاری های بخش خصوصی دو کشور در گیلان انجام می دهیم.حدود 300 کیلومتر از سواحل استان نیز برای پرورش ماهیان خاویاری مستعد است.

نجفی با بیان اینکه سالانه 70 هزار تن ماهی در گیلان تولید می شود، ادامه داد: از این مقدار 54 هزار تن مربوط به آبزی پروری و بقیه آن مربوط به صید ماهیان استخوانی و کیلکا از دریا است.

وی با اشاره به استقرار مراکز تحقیقاتی معتبر در زمینه‌ پرورش ماهی در گیلان خاطرنشان کرد: برای همکاری‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی مشترک زمینه‌های خوبی داریم. استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می‌شود و در مراکز تکثیر و بازسازی گیلان تولید سالانه 150 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری فراهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها