زوج روستایی زمانی که متوجه شدند پسرشان بر اثر واژگونی موتورسیکلت مرگ مغزی شده است، در اقدامی خداپسندانه ده عضو بدن او را به هشت بیمار هدیه کردند.
کد خبر: ۹۵۲۶۲۲
پسر روستایی به 8 بیمار زندگی بخشید

به گزارش جام‌جم، ایمان 20 ساله شامگاه جمعه هنگام برگشت از استخر به خانه‌شان در روستای رزینی شهر نهاوند استان همدان دچار حادثه شد. او و دوستش با موتور در مسیر بازگشت به خانه بودند که در شیبی تند، کنترل موتور از دست دوستش خارج و واژگون شد. سر ایمان با در ورودی گورستان برخورد کرد و بشدت آسیب دید.

راننده‌های عبوری با مشاهده این صحنه به کمک دو جوان موتورسوار رفته و آنها را به بیمارستان نهاوند منتقل کردند.

پزشکان پس از معاینه مصدومان، حال ایمان را وخیم اعلام کردند. خانواده او که در بیمارستان حاضر شده بودند، پسرشان را برای ادامه درمان به بیمارستان بعثت همدان منتقل کردند.

تلاش‌ها برای نجات او که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، ادامه داشت تا این‌که پس از گذشت دو روز از بستری شدن وی در بیمارستان، پزشکان اعلام کردند امیدی به بازگشت دوباره ایمان به زندگی نیست و خانواده‌اش می‌توانند اجازه دهند اعضای بدن او به بیمارانی که سال‌ها در انتظار عضو هستند، پیوند زده شود. والدین ایمان با شنیدن این حرف‌ها باورشان نمی‌شد فرزندشان دیگر میان آنها نیست و در بیستمین بهار زندگی‌اش غمی بزرگ بر دلشان می‌گذارد. آنها برای رضای خدا و شادی روح پسرشان، تصمیم مهم زندگی خود را گرفتند و اجازه دادند اعضای بدن او به بیماران اهدا شود. بنابراین دو روز پیش پیکر ایمان 20 ساله به بیمارستان سینای تهران منتقل و اعضای بدن او به بیماران اهدا شد.

محمد دارابی، دایی داغدیده ایمان که مرگ خواهرزاده جوانش را هنوز باور ندارد، به جام‌جم گفت: ایمان فرزند سوم خواهرم بود. همیشه در کارهای کشاورزی به خانواده‌اش کمک می‌کرد. او پسری مهربان بود و با مرگ او همه اهالی روستا و دوستانش سیاهپوش شده‌اند.

وی افزود: همه دعا می‌کردیم خدا ایمان را شفا دهد و به زندگی بازگرداند، اما انگار تقدیر و سرنوشت طور دیگری برای وی رقم خورده بود. زمانی که خواهرم و شوهرش متوجه شدند ایمان مرگ مغزی شده و دیگری امیدی نیست که به زندگی بازگردد، تصمیم گرفتند برای رضای خداوند و شادی روح پسرشان ده عضو بدن پسر جوان را به هشت بیمار پیوند بزنند تا این بیماران که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، طعم زندگی را بچشند. امیدواریم آنها از امانت‌های خواهرزاده 20 ساله‌ام بخوبی نگهداری کنند.

معصومه ملکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۶
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
بایرامی :خداوند دراین ماه عزیز روح این مرحوم را با اربابش امام حسین (ع) مشهور فرماید وخداوند به خانواده ایشان صبر عنایت فرماید
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
روحش شاد
فاطمه
-
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
با سلام و عرض ادب و تشكر از زحمات شما عزیزان در جام جم
تیتر این خبر خیلی غیرحرفه ای نوشته شده است. چرا نام روستا نیامده مثلا پسر ... اگر این پسر اهل تهران بود می نوشتید پسر شهری؟!!!!!
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
با عرض سلام در جواب فاطمه باید بگم حتما حتما تا پیش یك چشم پزشك برو كه ببینی اسم روستا رو نوشتن
نرم افزار موبایل
-
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
روحش شاد
نرم افزار موبایل
-
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
۰
۰
خدا بیامرزه واقعا ناراحت كننده بود روحش شادو یادش گرامی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها