تقریبا می‌توان گفت کاربران تمام سیستم‌‌های عامل‌ با قابلیت Copy-Paste آشنایی دارند و می‌دانند کلیپ‌بورد یا همان حافظه موقت سیستم‌عامل قادر است هنگام اجرای عملیات Copy اطلاعاتی را در خود ثبت کند و با اجرای عملیات Paste این اطلاعات را در محل جدید قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۲۳۷۷
حافظه ماوس در لینوکس

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ انجام این کار در بسیاری از موارد توسط صفحه‌کلید یا گزینه‌های موجود در منوی برنامه‌ها صورت می‌گیرد و بسیاری از کاربران نیز بر این باورند که یک حافظه موقت در سیستم‌عامل وجود دارد. آیا می‌دانید توزیع‌های مختلف لینوکسی از دو حافظه موقت مجزا برخوردارند و در این توزیع‌ها می‌توانید از یک حافظه موقت مجزا که مخصوص متون طراحی شده و به کمک ماوس استفاده می‌شود نیز بهره‌مند شوید؟

چنانچه می‌خواهید متون موردنظرتان را در بخش‌های مختلف به شکلی سریع کپی کرده و در بخش‌های دیگر بچسبانید کافی است از ترفند زیر کمک بگیرید.

پیش از هر چیز مطمئن شوید در حال استفاده از یکی از توزیع‌های لینوکسی (همچون اوبونتو) هستید.

به هریک از برنامه‌های دلخواهتان رفته و با دوبار کلیک ماوس یا با استفاده از عملیات کشیدن روی متن، بخشی از متن موردنظرتان را به حالت انتخاب درآورید.

همین انتخاب کردن کافی است تا متن موردنظر به حافظه موقت ماوس شما اضافه شود و برای چسباندن آن در هر بخشی تنها کاری که باید انجام دهید فشار کلیک وسط ماوس است.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها