پلیس ترکیه اعلام کرد که برادر فتح الله گولن رهبر خودتبعید در پنسیلوانیای آمریکا، در منطقه « غازی امیر» در استان «ازمیر» بازداشت و روانه زندان شده است.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۷
برادر فتح الله گولن بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، پلیس استان «ازمیر» ترکیه اطلاعات بیشتری در خصوص اتهامات دقیق و مدت بازداشت قطب الدین گولن اعلام نکرده است.

وزارت دادگستری ترکیه روز سه شنبه با تاکید بر اینکه دستور کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته در این کشور به طور مستقیم از سوی فتح الله گولن خودتبعید در پنسیلوانیا صادر شده، خواهان دستگیری وی در آمریکا شد.

این اولین اقدام رسمی وزارت دادگستری ترکیه به دنبال کودتای نافرجام در خصوص دستگیری گولن می باشد که بیش از 16 سال مقیم آمریکا است.

وزارت دادگستری ترکیه با تاکید بر اینکه کودتای نافرجام در این کشور به دستور مستقیم گولن صورت گرفته و شخص وی این کودتا را فرماندهی کرده، خواهان دستگیری گولن شده است.

کارشناسان می گویند، تاکید آنکارا بر دستگیری گولن پیش از تسلیم وی به این کشور، ناشی از نگرانی قربانی شدن وی بر اثر یک سوء قصد احتمالی و ناشناس ماندن ارتباطات پنهانی او در غرب می باشد.

بسیاری در ترکیه بر این باورند که گولن بدون حمایت قدرت های خارجی و داشتن پشت گرمی از آنها، به تنهایی نمی توانست در ترکیه دست به چنین کودتای سازماندهی شده و گسترده ای بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها