بیش از 14 هزار زن عربستانی با امضای طوماری از حکومت این کشور، خواستند قوانین دست و پاگیر و غیر منطقی ضد زنان را لغو کنند.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۶
طومار زنان عربستانی علیه قوانین زن ستیزانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه 'دنیا الوطن'نوشت: این طومار که نخستین طومار با ابعاد گسترده در عربستان است٬ در فضای مجازی نیز مورد استقبال قرار گرفت و هشتگی با عنوان 'اسقاط ولایة الرجل' (لغو قیمومیت مردان) بر روی شبکه اجتماعی توییتر داغ شد.

'عزیزه یوسف'، از فعالان حقوق زنان در عربستان که این طومار را به دولت تحویل داده است ٬ گفت' زمان آن فرا رسیده که مقام های سعودی پاسخی به این درخواست بدهند.

عزیزه یوسف که پلیس او را در سال ۲۰۱۳ بخاطر نادیده گرفتن قانون ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور بازداشت کرد، گفت: من نگران نیستم، کار خطایی انجام نداده ام ،مهم ترین مسئله این است که با زن همانند یک شهروند درجه یک رفتار شود.

شماری از زنان سعودی که این طومار را امضا کردند٬ نام کامل خود را زیر آن نوشته اند اما اغلب آنها بدون ذکر نام آن را امضا کردند.

زنان سعودی در مواردی همچون کارکردن ، درس خواندن، اجاره کردن خانه یا طرح شکایت های قضایی به اذن ولی خود نیاز دارند.

تاکنون پاسخی رسمی از سوی دولت عربستان به این طومار داده نشده است.

برخی از محدودیت های زنان در عربستان عبارتند از:
- زنان حق رانندگی ندارند
- در عربستان هیچگونه آموزشگاه و یا مدرسۀای برای آموزش موسیقی وجود ندارد، و حتی مغازه ها و یا فروشگاه ها نیز حق پخش موسیقی ندارند.
- ورزش زنان و دختران ممنوع است.
- در عربستان جایی برای ورزش زنان و دختران وجود ندارد و حتی در مدارس و یا دانشگاه های دخترانه ورزش ممنوع است. زنان حق تأسیس ورزشگاه و یا باشگاه های زنانه را ندارند.
- زنان عربستانی تا 45 سالگی حق ندارند به تنهایی مسافرت کنند. تا پیش از این سن، زنان و یا دختران فقط با همراهی محرم و یا سرپرست مذکر خود و یا اجازه آنان اجازه مسافرت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها