همه نگاه‌ها به شهر دورتموند

آلمان امشب قلب اروپاست

شهر دورتموند در کشور آلمان امشب قلب فوتبال اروپاست. شهری که چهار فصل قبل دنیا را متوجه خود کرد. از آن بازی تاریخی که به برد 4 بر یک دورتموند منجر و زمینه‌ساز صعود دورتموند به فینال لیگ قهرمانان در ومبلی لندن شد، خیلی‌ها در دو تیم حضور ندارند.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۹

از روبرت لواندوفسکی و یورگن کلوپ در دورتموند گرفته تا ایکر کاسیاس و خوزه مورینیو در رئال مادرید. آن بازی با نتیجه 4 بر یک تمام شد تا انرژی رئال برای بازی برگشت گرفته شود و در نهایت رای به صعود دورتموند به فینال لیگ قهرمانان داده شود. آنها بعد از 16 سال فینال را تجربه کردند؛ اما بر خلاف فینال 97 که یوونتوس را شکست دادند، این بار در ومبلی به شکست 2 بر یک برابر بایرن تن دادند. حالا بعد از چهار فصل دوباره دو تیم رئال و دورتموند در برابر هم قرار گرفته‌اند و این بار در مرحله گروهی. رئال در بازی اول در خانه تا دقیقه 90 در برابر اسپورتینگ باخته بود و گل های دقایق 90 و 4+90 به فریاد رئال رسید تا در شبی که بد بازی کرد، برنده بازی باشد. دورتموند اما در خانه لژیا به برد پرگل 6 بر صفر رسید تا به صدر جدول برود. توماس توخل، سرمربی دورتموند تیم خوبی ساخته است. تیم تحت هدایت او در بوندس‌لیگا با 12 امتیاز از پنج بازی، بعداز بایرن مونیخ قرار دارد. آنها بازی این هفته را هم جمعه در برابر فرایبورگ برگزار کردند که به برد 3 بر یک زردها ختم شد. اوبامیانگ ستاره این روزهای دورتموند باز هم برای تیم توخل گلزنی کرد. او خطر اول رئال مادرید در بازی امشب محسوب می‌شود. هر چند رسانه‌های مادریدی ازجمله آ.اس و مارکا برای کم کردن زهر او نوشتند، اوبامیانگ خرید اول رئال در تابستان آینده خواهد بود.

کاروان رئال مادرید هم با مجموعه اتفاقاتی که اردوی کهکشانی‌ها را کدر کرده، وارد آلمان شده است. این تیم در دو هفته پیاپی دو مساوی به دست آورد تا چهار امتیاز از دست بدهد. نکته مهم اما این امتیازهای از دست رفته نیست. نکته مهم، تعویض رونالدو در دقیقه 72 بازی با لاس پالماس بود که باعث شد بحران به قوهای سفید لبخند بزند. رسانه‌های مادریدی از زیدان توقع دارند این بحران را در آستانه دیدار حساس با دورتموند مهار کند و دوباره تیمش را به اوج برگرداند. چون آنها می‌دانند ناکامی رئال در این بازی با تشدید بحران همراه خواهد بود.

بازی امشب دو تیم ساعت 22 و15دقیقه در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، ورزشگاه خانگی دورتموند با سوت مارک کلاتنبرگ، داور سرشناس انگلیسی آغاز می‌شود؛ داوری که تا کنون برای رئال فوق‌العاده خوشقدم بوده است.

آ.اس: اوبامیانگ، کهکشانی جدید رئال

روزنامه آ.اس مدعی شد رئال مادرید قصد دارد برای جذب پیر امریک اوبامیانگ تلاش کند. عملکرد درخشان اوبامیانگ در فصل گذشته و به ثمر رساندن 39 گل در 49 بازی و همین طور ادامه این روند در این فصل باعث شد مدیران رئال به دنبال جذب این بازیکن باشند. تلاش آنها در این تابستان به نتیجه‌ای ختم نشد؛ اما به نظر می‌رسد اوبامیانگ، خرید اول رئال در تابستان آینده باشد چون روزنامه آ.اس که یکی از دو روزنامه مادریدی حامی رئال است این خبر را تائید کرده است.

برنامه بازی‌های امشب

گروه پنجم

زسکا مسکو ـ تاتنهام (15/22)

موناکو ـ بایر لورکوزن(15/22)

1 ـ موناکو 3 امتیاز

2 ـ لورکوزن یک امتیاز

3 ـ زسکا یک امتیاز

4 ـ تاتنهام بدون امتیاز

گروه ششم

اسپورتینگ ـ لژیا (15/22)

دورتموند ـ رئال مادرید (15/22)

1 ـ دورتموند 3 امتیاز

2 ـ رئال 3 امتیاز

3 ـ اسپورتینگ بدون امتیاز

4 ـ لژیا بدون امتیاز

گروه هفتم

لستر ـ پورتو (15/22)

کپنهاگن ـ بروژ (15/22)

1 ـ لستر 3 امتیاز

2 ـ پورتو یک امتیاز

3 ـ کپنهاگن یک امتیاز

4 ـ بروژ بدون امتیاز

گروه هشتم

سه‌ویا ـ لیون (15/22)

دیناموزاگرب ـ یوونتوس(15/22)

1 ـ لیون 3 امتیاز

2 ـ سه‌ویا یک امتیاز

3 ـ یوونتوس یک امتیاز

4 ـ دینامو زاگرب بدون امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها