یک موسسه امنیتی پیش بینی کرد؛

۲۰۱۷ سال خاموشی جهانی اینترنت

آمریکا یک هکر را به جرم کمک به داعش به 20 سال زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۹۴۹۴۹۱
یک هکر به جرم کمک کردن به داعش به 20 سال زندان محکوم شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از انگجت، اخیرا آمریکا مقابله با هکرهایی که به گروهک تروریستی داعش کمک می‌کنند را اغاز کرده است. در این ارتباط دادگاهی یک شهروند کشور کوزوو به نام «آردیت فریزی» را به جرم هک کردن سرورهای یک شرکت آمریکایی به منظور جمع آوری اطلاعات 1300 نفر مامور دولتی و ارتش آمریکا جهت تدارک یک لیست از قربانیان برای ترورهای آینده تروریست‌های داعش،‌ به بیست سال زندان محکوم کرد.

به گفته دستیار دادستانی آمریکا «جان کارلین» این اولین حکم محکومیتی است که در آمریکا برای جرائم هک کردن رایانه‌ای در ارتباط با تروریسم صادر می‌شود. حکم زندان فریزی 8 ماه پس از دستگیری وی توسط پلیس مالزی که با شکایت مقامات آمریکایی به پلیس بین الملل صورت گرفته بود، صادر شد.

البته محکومیت جرم این هکر طبق قانون قضایی آمریکا می‌‌تواند 35 سال زندان باشد که مقامات قضایی آمریکا آن را در مورد این هکر جوان با یک درجه تخفیف به 20 سال زندان تقلیل داده‌اند تا هشداری برای دیگر هکرهایی که به تروریست‌ها کمک می‌کنند باشد.

این مقام قضایی آمریکایی می‌گوید که مجازات هکر کوزوویی هشداری است برای هکرهای بین المللی که از گروه‌های تروریست پشتیبانی می‌کنند. وی اضافه کرد دولت آمریکا هکرهایی که از خارج قلمرو داعش به این تروریست‌ها کمک می‌کنند را در هر جای دنیا که باشند مورد تعقیب قرار داده و دستگیر خواهد کرد. البته شاید مجازات هکرهایی که داخل قلمرو و در کنار داعش با حملات سایبری به آنها کمک می‌کنند، در حال حاضر ممکن نباشد اما این‌گونه مجازات‌ها حتما در متوقف کردن یک سری از هکرها که با داعش همکاری می‌کنند بسیار مؤثر است. مطمئنا مجازات هکرهایی که کمک به تروریست‌ها را ادامه دهند، به‌مراتب از این‌ها سختگیرانه‌تر و سنگین‌تر خواهد بود.

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۰
۰
آفرین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها